ارسال به دیگران پرینت

آمریکا به زندانیان گوانتانامو هم واکسن ضد کرونا می دهد

آمریکا قصد دارد به زندانیان زندان بدنام گوانتانامو به شکل داوطلبانه واکسن ضد کرونا بدهد.

آمریکا به زندانیان گوانتانامو هم واکسن ضد کرونا می دهد

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که قصد دارد که به 40 زندانی زندان بد نام «گوانتانامو» در هفته آینده واکسن ضد کرونا بدهد.

وکلای مدافع پنج زندانی که در حملات 11 سپتامبر 2001 دست داشتند، گفتند که «کلایوت ترفت» دادستان کل آمریکا این مساله را به آنها اطلاع داده است.

این وکلای مدافع تأکید کردند که یکی از مسئولان در وزارت دفاع آمریکا «یادداشتی را در خصوص انتقال واکسن های ضد کرونا برای واکسیناسیون زندانیان امضا کرده است».

واکسیناسیون زندانیان زندان گوانتانامو به شکل داوطلبانه صورت می گیرد به رغم آن که واکسینه نکردن این زندانیان ادامه رسیدگی قضایی به پرونده های آنها در زمینه جنایات جنگی را دشوار می کند.

از سوی دیگر، برخی منابع گفتند که عملیات واکسیناسیون کارکنان زندان گوانتانامو با واکسن های ضد کرونا از هشتم ژانویه جاری آغاز شده است.

 

آیا بیل گیتس در پیدایش کرونا نقش دارد؟

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و مالک بنیادی با نام خود و همسرش ملیندا، که در زمینه سلامت و بهداشت خصوصا در آفریقا فعالیت های زیادی در یک دهه اخیر کرده است، می گوید اطمینان دارد که «بشر امروز تنها با واکسن کووید است که می تواند بر همه گیری کرونا غلبه کند.»

بیل گیتس در دو دهه اخیر همواره در فهرست ثروتمندترین افراد در جهان قرار داشته است. اما در هفته های اخیر، در فهرست متهمان ردیف اول بسیاری از نحله های مختلفی است که مروج «تئوریهای توطئه» در زمینه بیماری کوویدء۱۹ در جهان هستند.

بنیاد خیریه بیل گیتس سرمایه گذاری فراوانی در کشف و تولید ام آر آی ها، یا همان «پیام رسان ها» برای مبارزه با بیماری های ویروسی لاعلاج از جمله ایدز کرده است.

این پیام رسان ها امروز در دو نوع واکسن مورد تائید سازمان بهداشت جهانی، فایزر بیون تک و مدرنا مورد استفاده قرار می گیرند.

کار اصلی این پیام رسان ها حساس کردن سلول های بدن برای مقاومت دربرابر بیماری است. بنیاد خانواده گیتس در این زمینه کمک زیادی به ساخت واکسن های جدید کووید کرده است.

امروز حامیان تئوری توطئه می گویند بنیانگذار مایکروسافت خود بانی پیدایش ویروس کرونا بوده تا فناوریهای مرتبط به سرمایه گذاری های بنیادش سودآوری کلانی برای خانواده گیتس داشته باشد. همچنین ادعاهایی مطرح می شود که تصمیم گیرنده اصلی استراتژی های سازمان بهداشت جهانی «بیل گیتس» است. آقای گیتس در گفتگو با رادیو فرانس انفو، شبکه رادیوی دولتی فرانسه، در پاسخ به این توطئه ها می گوید: « این ادعاها من را نگران می کند. نه فقط از این حمله به شخص من یا دکتر فاوچی، بلکه بدلیل اینکه نشان می دهد برخی هنوز قائل به دریافت واکسن نیستند و اعتقادی به فاصله گذاری های اجتماعی و زدن ماسک ندارند. ما تنها کاری که می خواهیم انجام بدهیم کمک به قربانی شدن کمتر شهروندان کره خاکی است.»

خبرنگار فرانس انفو در سوال دیگری ادعایی که در جای جای جهان در ماه ها و هفته های گذشته درباره بیل گیتس مطرح شده است را می پرسد. «برخی مدعی هستند که در واکسن ها سنسورهایی قرارداده شده که از طریق آن به شما این امکان را می دهد که جهان را کنترل کنید؟»

بنیانگذار مایکروسافت در پاسخ به این سوال می گوید: « نمی فهمم چرا من باید چنین کاری را بکنم. چه سودی از این کار نصیب من می شود. بنیاد خیریه ما تماما صرف واکسیناسیون و نجات انسان ها می شود و دلیل این ادعاها را متوجه نمی شوم.»

بیل گیتس همچنین درباره ادعای استفاده از «قراردادن حسگرهایی که از طریق نانوتکنولوژی و با زدن واکسن در زیر پوست افراد قرار می گیرند» می گوید برای اولین بار است که چنین ادعایی را می شنود و اصولا فرضیه های توطئه چی ها آنقدر زیاد هستند، که اصلا او زمان مناسب برای مطالعه تک تک آنها را ندارد.

وی تاکید می کند که بنیادش تاکنون با واکسیناسیون خصوصا در آفریقا جان پنج میلیون نفر را نجات داده است. آقای گیتس می گوید در یک دموکراسی مردم نیاز دارند با حقیقت آشنا شوند و «امیدوارم حواشی این همه گیری توطئه های که در پی آن می آیند باعث نشوند که دموکراسی متزلزل ما به خطر بیفتد.»

بیل گیتس درباره «واکسن نگران های» جهان می گوید: « تنها با یک واکسیناسیون عمومی است که می توانیم مانع از کشتار میلیون ها نفر دیگر در جهان شویم. واکسن ها جان ما را نجات می دهند و کمک می کنند زندگی به روند عادی و سابق خود بازگردد. هرچند در حال حاضر با مشکلات از دست تاخیر و آماده سازی واکسن مواجه ایم و باید کمک کنیم تا هرچه سریعتر این مشکلات شرکت های سازنده واکسن هم حل بشوند. همچنین نباید از یاد ببریم که نهادهای مختلف و معتبر پزشکی جهان اثرات و عملکرد واکسن های مورد نظر سازمان بهداشت جهانی را تایید کرده اند.»

بیل گیتس در این گفتگو بر «تزریق واکسن به سراسر شهروندان جهان» تاکید کرد و اعلام کرد بنیاد گیتس در همکاری با چند بنیاد دیگر می خواهد طرح واکسیناسیون کووید در کشورهای فقیر که امکان خرید واکسن را ندارند، را فراهم کند.

بیل گیتس هفته گذشته به واسطه اینکه بالای ۶۵ سال دارد واکسن فایزرء بیون تک را دریافت کرد. او می گوید بسیار خوشحال است که توانسته اولین سری واکسن ها را دریافت کند. بنیانگذار مایکروسافت عکس ها و ویدئوهای خود را برای شفاف سازی و انتقاد از طرفداران تئوریهای توطئه و مخالفان واکسن در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

بیل گیتس، از موسسان شرکت مایکروسافت و میلیاردر‌ آمریکایی پیش از این طی نامه‌ای سرگشاده هشدار داد جهان باید برای همه‌گیری بعدی آماده شود و در این راه میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کند.

در این نامه که با امضای مشترک با همسرش ملینا و از طرف بنیاد گیتس منتشر شده آمده است: «ما نمی‌توانیم بار دیگر خودمان را به دست حادثه بسپاریم. خطر همه‌گیری بعدی در کمین ما است، مگر آنکه دنیا برای جلوگیری از آن اقدامی انجام دهد.»

این نوشته می‌افزاید آماده‌سازی همه‌گیری بعدی باید به گونه‌ای باشد که گویی «جنگ در راه است».

موسس مایکروسافت در این نامه با اشاره به هزینه وقوع همه‌گیری گفته است «متوقف کردن همه‌گیری بعدی به سالانه ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، اما نباید از یاد برد که هزینه همه‌گیری کووید-۱۹ برای کل جهان ۲۸ تریلیون دلار برآورد شده است.»

بیل گیتس که پس از استعفا از مایکروسافت وقت خود را صرف کارهای خیریه در بنیاد گیتس می‌کند در دو دهه اخیر همواره یکی از سه نفر لیست ثروتمندترین افراد جهان بوده است. جایگاه فعلی او در این لیست رتبه سوم است و ثروت وی حدود ۱۳۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

 گیتس که از جمله سرمایه‌گذاران بزرگ در مبارزه با همه‌گیری کرونا بوده از تشکیل یک «نیروی واکنش سریع» سخن گفته است. نیرویی متشکل از سه هزار متخصص که همچون آتش‌نشانان در وضعیت آماده‌باش دائم به سر می‌برند.

وی اضافه کرده است: «علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های علمی برای مواردی چون تشخیص، واکسن، درمان و غیره ما باید یک سیستم هشدار جهانی را بسازیم. چیزی که در حال حاضر نظیرش را در مقیاس بزرگ نداریم.»

بنیاد گیتس گفته است تا کنون برای مقابله با همه‌گیری کرونا بیش از ۱.۷۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه