ارسال به دیگران پرینت

رئیس اف بی آی: ۲۰۰ نفر در ارتباط با حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره شناسایی و ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند

رئیس پلیس فدرال آمریکا با بیان اینکه ۲۰۰ نفر را در ارتباط با حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا شناسایی کرده‌ایم هشدار داد، هرجا باشید ماموران اف بی آی به سراغتان می‌آیند.


رئیس اف بی آی: ۲۰۰ نفر در ارتباط با حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره شناسایی و ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند

به دنبال حمله روز چهارشنبه هواداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره آمریکا، رسانه‌ها به نقل از سازمان‌های امنیتی گزارش دادند که پلیس فدرال این کشور حداقل یکصد نفر را در همین ارتباط بازداشت کرده است.

براساس گزارش روزنامه «ایندیا تودی» از واشنگتن، «کریستوفر ری» رئیس سازمان اف بی آی گفته، آژانس‌های امنیتی آمریکا همچنین به طور فشرده در حال رصد گفتگو‌ها و مکالمات آنلاین شبکه‌های اجتماعی در آستانه ۲۰ ژانویه، روز تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا هستند. این سازمان‌ها نگران ناامنی و هرج و مرج‌های برنامه ریزی شده توسط هواداران ترامپ در روز‌های منتهی به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا هستند.

روز ششم ژانویه، همزمان با جلسه کنگره آمریکا برای تایید آرای الکترال و تایید ریاست جمهوری جو بایدن رئیس جمهور منتخب، هزاران نفر از هواداران خشمگین ترامپ به داخل ساختمان «کاپتیال هیل» رفته و باعث ایجاد یک بحران کم سابقه و تاریخی در قلب ایالات متحده شدند. در این حمله حداقل ۴ نفر از جمله یک افسر پلیس گارد کنگره کشته شدند.

براساس این گزارش، کریستوفر ری در جریان یک دیدار با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا گفته، ما و شرکایمان بیش از ۱۰۰ نفر از این افراد را به خاطر فعالیت‌های مجرمانه و جنایی در جریان اشغال کنگره بازداشت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد، این تلاش‌ها نه تنها از تکرار اقدامات مشابه جلوگیری میکند بلکه هشداری جدی به همه افرادی است که قصد دارند به چنین اقداماتی ادامه دهند.

رئیس پلیس اف بی آی هشدار داد، ما در ارتباط با حوادث روز ششم ژانویه بیش از ۲۰۰ نفر را شناسایی کردیم. وی خطاب به مهاجمان گفت، «بنابراین ما شما را می‌شناسیم و هرجا باشید عوامل اف بی آی می‌آیند و شما را پیدا می‌کنند.»

پلیس اف بی آی پیش از این با انتشار تصاویری از عوامل حمله به کنگره از مردم خواسته بود در شناسایی این افراد به پلیس کمک کنند. تا کنون پلیس برخی از سردسته‌های معترضان و همچنین افرادی که بیش از بقیه تصاویرشان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود را بازداشت کرده است.

مقام‌های آمریکایی هشدار داده‌اند تظاهرات‌های مسلحانه‌ای از سوی طرفداران دونالد ترامپ در تمام ۵۰ ایالت برنامه‌ریزی شده و این نگرانی‌ها درباره احتمال بروز خشونت‌های بی‌سابقه در روز تحلیف را افزایش داده است.

پیش از این، ترامپ برای مقابله با شرایط امنیتی قبل و بعد از مراسم تحلیف دولت بعدی این کشور، به مدت دو هفته در شهر واشنگتن وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

یک مسئول در فرماندهی گارد ملی آمریکا نیز به شبکه «اسکای‌نیوز» گفته که شهر واشنگتن در روز تحلیف، در حالت تعطیلی کامل و منع آمد‌وشد خواهد بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه