ارسال به دیگران پرینت

مراسم تحلیف بایدن چگونه برگزار خواهد شد؟

آن طور که رسانه‌های آمریکا گزارش کرده‌اند مکان برگزاری مراسم ادای سوگند جو بایدن همچون سنت گذشته در بالکن بخش غربی ساختمان کنگره آمریکا برگزار خواهد شد.

مراسم تحلیف بایدن چگونه برگزار خواهد شد؟

قرار است در حوالی ۱۲ ظهر ۲۰ ژانویه (چهارشنبه) - زمانی که رسما دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ تمام می‌شود - جو بایدن و کامالا هریس در حضور قاضی‌القضات دیوان عالی، جان رابرتز، سوگند یاد کنند اما بر خلاف سنوات گذشته، امسال رئیس‌جمهوی جدید و معاونش مسیر میان کنگره تا کاخ‌سفید را در رژه‌ای از میان صفوف مردم طی نخواهند کرد.

نیویورک‌تایمز نوشته، در عوض قرار است بایدن و هریس در حالی که صفوفی از سربازان یگان‌های مختلف ارتش کنار آنها رژه می‌روند مسیری حدود یک کیلومتر و نیم را طی کنند و پس از آن راهی کاخ‌سفید شوند.

 یک سنت‌شکنی دیگر احتمالا این خواهد بود که به هنگام رسیدن جو بایدن و همسرش جیل به مقابل کاخ‌سفید، رئیس‌جمهوری در حال خروج، یعنی دونالد ترامپ و همسرش ملانیا، به آنها خوش‌آمد نخواهند گفت.

ترامپ همچنین گفته به مراسم تحلیف جو بایدن نخواهد رفت. حضور رئیس‌جمهوری در حال خروج از کاخ‌سفید در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید یکی از نمادهای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در آمریکاست هر چند الزام قانونی برای این کار وجود ندارد.

آن طور که گزارش شده احتمالا ترامپ صبح روز چهارشنبه، ۲۰ ژانویه واشنگتن را به مقصد مجموعه لوکس و ویلایی خود در فلوریدا ترک خواهد کرد و احتمالا همزمان با برگزاری مراسم تحلیف در ظهر همان روز، در یک ضیافت ناهار از قصد خود برای نامزدی در انتخابات چهار سال دیگر - ۲۰۲۴ - سخن خواهد گفت.

در همین حال قرار است لیدی گاگا، خواننده آمریکایی سرود ملی آمریکا را در این مراسم بخواند. این مراسم قرار است به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود که بخشی از آن را تام هنکس، هنرپیشه سرشناس هالیوود اجرا خواهد کرد و گروه‌های سرشناسی چون "بون جو وی" هم در ادامه روز به اجرای زنده موسیقی خواهند پرداخت.

بنا شده در ساعت ۵:۳۰ عصر ۱۹ ژانویه، یعنی یک روز پیش از مراسم تحلیف هم در محوطه مقابل بنای یادبود آبراهام لینکلن در مرکز واشنگتن، به یاد حدود ۳۸۵ هزار قربانی ویروس کرونا مراسم ویژه‌ای همچون آتش‌بازی و نمایش نور با پهپادها برگزار شود.

به علت شیوع ویروس کرونا از پیش اعلام شده بود که عموم مردم اجازه حضور در مراسم تحلیف امسال را نخواهند داشت. این تصمیم با توجه به حمله خونین هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه، ابعاد جدیدتری هم به خود گرفته و حتی سفر جو بایدن از ایالت دلاور به واشنگتن دی‌سی که قبلا قرار بود توسط یک قطار ویژه صورت گیرد، اکنون از بیم تهدیدهای امنیتی لغو شده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه