ارسال به دیگران پرینت

شهردار لندن | خطر شیوع کرونا به حد بحرانی رسیده است.

شهردار لندن روز جمعه با اعلام وضعیت اضطراری کرونایی هشدار داد که این ویروس افسار پاره کرده و مهار آن از کنترل خارج شده است.

شهردار لندن  |   خطر شیوع کرونا به حد بحرانی رسیده است.

 صادق خان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که اوضاع به مرحله بحرانی رسیده است. اگر اقدام فوری صورت نگیرد، ظرفیت سازمان ملی بهداشت اشباع شده و مردم بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.

وی بار دیگر تاکید کرد که شهروندان تنها در شرایط اضطراری خانه را ترک کنند و برای عبور از این شرایط از خود گذشتگی نشان دهند.

شهردار لندن پیشتر در جریان حادثه آتش سوزی برج گرنفل و حملات تروریستی این شهر از لفظ وضعیت اضطراری استفاده کرده بود. او می‌گوید ناگزیر است که وضعیت اضطراری اعلام کند چون خطر شیوع کرونا به حد بحرانی رسیده است.

وی بیان داشت که در حال حاضر ۷ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهر بستری هستند. این میزان ۳۵ درصد بیشتر از موج نخست همه گیری کروناست. به گفته صادق خان آمار تماس با سازمان خدمات آمبولانس پایتخت روزانه به ۸ هزار مکالمه رسیده که ۳۱.۲۵ درصد بیشتر از اوج روزهای عادی است.

گزارش‌ها حاکیست که نرخ مبتلایان به کرونا در لندن از سقف هزار نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بالاتر رفته است. دیشب (پنجشنبه) «سایمون استیونز» مدیرعامل سرویس بهداشت ملی انگلیس اعلام کرد که روزانه ۸۰۰ نفر در بیمارستان‌های لندن بستری می‌شوند. این میزان به گفته او معادل کل ظرفیت بیمارستان سنت توماس در قلب لندن است.

روند پرشتاب آمار مبتلایان به کرونا و تکمیل سریع ظرفیت تخت‌خواب‌های بیمارستان‌های لندن، سازمان خدمات بهداشتی انگلیس را با فشار زایدالوصفی روبرو کرده است.

در جلسه‌ای که روز چهارشنبه گذشته بین مقامات ارشد بهداشتی انگلیس برگزار، پیش‌بینی شد که ظرفیت بیمارستان‌های پایتخت تا دو هفته دیگر تکمیل شود. کارشناسان در این جلسه پیش بینی کرده‌اند که حتی در بهترین حالت، یعنی اگر آمار افزایش مبتلایان به کرونا به چهار درصد در روز برسد، باز هم بیمارستان‌های لندن تا دو هفته دیگر ۲ هزار تخت‌خواب کم می‌آورند.

این در حالی است که تعداد بیماران غیر کرونایی در این مدت افزایش پیدا نکند، ۴۰۰ تخت‌خواب اضافه به بیمارستان‌های لندن اضافه و بخش خصوصی هم به کار گرفته شود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون دو میلیون ۸۸۹ هزار و ۴۱۹ نفر در سراسر انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۷۸ هزار و ۵۰۸ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از هفته‌ها مقاومت سرسختانه با تشدید محدودیت‌های کرونایی، دوشنبه گذشته در برابر شیوع افسارگسخته ویروس کرونا تسلیم شد و در یک چرخش ناگهانی، به قرنطینه سراسری کشور تن داد. او که در پیشبرد سیاست‌های بهداشتی کشور سردرگم شده است، با ارائه لایحه‌ای موفق شد تا آخر ماه مارس (اواسط فروردین) برای رتق ‌وفتق امور فرصت بگیرد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه