ارسال به دیگران پرینت

سفیر ایران در انگلیس:

پروازها بین ایران و انگلیس به مدت دو هفته تعلیق می‌شود.

با تداوم شیوع افسارگریخته ویروس جدید کرونا در انگلیس، سفیر کشورمان در لندن اعلام کرد که پروازها از مبدا انگلیس به ایران همچنان به حالت تعلیق می‌ماند.

پروازها بین ایران و انگلیس به مدت دو هفته تعلیق می‌شود.

حمید بعیدی نژاد روز چهارشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: به‌دنبال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که تعداد مبتلایان را به‌حدود ۶۰هزار نفر در روز رسانیده، دولت در سطح کل کشور قرنطینه عمومی و سراسری اعلام و مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و مراکز عمومی را بلافاصله بعد از ایام تعطیلات سال نو برای حداقل یک ماه و نیم دیگر تعطیل کرده است.

وی با بیان اینکه ایران از هفته‌ها قبل و به‌ موقع سفرهای مستقیم و غیر مستقیم از مبدأ انگلیس به مقصد ایران را به حالت تعلیق در آورد، افزود: در ایران فقط یک نفر مبتلا به این نوع ویروس جهش یافته شناسایی شده که تحت درمان است. ورود مسافرین از مبدأ انگلیس به ایران تا اطمینان از کنترل این ویروس در حالت تعلیق خواهد بود.

دو هفته پیش معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروازها بین ایران و انگلیس به مدت دو هفته تعلیق می‌شود.

"شهرام آدم‌نژاد" یکشنبه شب افزود: با توجه به شرایط پیش آمده جدید در ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در انگلیس، به تشخیص وزارت بهداشت و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری و تلاش برای حفظ سلامت مردم، پروازهای بین تهران و مقاصد کشور انگلیس به مدت دو هفته تعلیق می شود.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در پی شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در جنوب انگلیس، برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اقدامی فوری، کلیه پروازهای ورودی از بریتانیا را لغو و ممنوع اعلام کردند.

اعمال محدودیت‌های اضطراری اخیر توسط برخی کشورهای اتحادیه اروپا در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر بهداشت انگلیس، گونه شناسایی‌شده جدید ویروس کرونا را به لحاظ سرعت شیوع، «مهارناپذیر» خوانده است.

براساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تا به امروز بیش از دو میلیون و ۷۷۴ هزار نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۷۶ هزار و ۳۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دوشنبه شب برای سومین بار از ابتدای شیوع کرونا قرنطینه سراسری اعلام کرد. برخی گزارش‌ها حاکیست که محدودیت‌های جدید تا فروردین ادامه خواهد داشت.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه