ارسال به دیگران پرینت

هشدار اینترپل:انتظار می‌رودموارد سرقت وخرابکاری درمورد واکسن مشاهده شود

رئیس اینترپل امروز پیش‌بینی کرد که همزمان با توزیع واکسن کرونا، سرقت واکسن و جرائم مرتبط با آن به شدت افزایش یابد. وی گفت: برای دسترسی سریعتر به این واکسن ارزشمند فساد در بسیاری نقاط گسترش خواهد یافت.


هشدار اینترپل:انتظار می‌رودموارد سرقت وخرابکاری درمورد واکسن مشاهده شود

رئیس اینترپل امروز پیش‌بینی کرد که همزمان با توزیع واکسن کرونا، سرقت واکسن و جرائم مرتبط با آن به شدت افزایش یابد.

 یورگن استوک گفت: ما شاهد دزدی واکسن، سرقت از انبارها و حمله به محموله‌های آن خواهیم بود.

دبیرکل اینترپل که مرکز آن در لیون فرانسه قرار دارد افزود: انتظار می‌رود موارد ارتشاء مرتبط با واکسن کووید–۱۹ نیز افزایش یابد.

وی گفت: برای دسترسی سریعتر به این واکسن ارزشمند فساد در بسیاری نقاط گسترش خواهد یافت.

خبرگزاری فرانسه نوشت که پلیس فدرال آلمان مسئول انتقال امن واکسن‌ها در این کشور خواهد بود و محل نگهداری واکسن‌ها نیز سری است.

علاوه بر تهدید سرقت، بیم آن می‌رود که مخالفان واکسیناسیون نیز دست به خرابکاری بزنند.

آمار تارنمای بلومبرگ نشان می‌دهد که تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. چین که یک سال پیش نخستین بار ویروس کرونا در شهر ووهان این کشور کشف شد، از نظر دوزهای واکسن‌های تزریق شده در صدر جامعه بین‌المللی قرار دارد و تا روز شنبه بیش از یک میلیون نفر در این کشور واکسینه شده‌اند.

تاکنون دستکم ۳۵۰ هزار واکسن در بریتانیا و ۳۲۰ هزار در روسیه توزیع شده است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد در آمریکا که از نظر موارد ابتلا و شمار جان باختگان در صدر جهان قرار دارد، تا روز یکشنبه ۲۱۱ هزار و ۸۶ نفر واکسن را دریافت کرده‌اند.

آزمایش‌های بالینی تاکنون نشان می‌دهد که واکسن کرونا تا حدود ۹۵ درصد در جلوگیری از ابتلا مؤثر است. انتظار می‌رود توزیع واکسن‌های شرکت مدرنا نیز که مجوز اداره غذا و داروی آمریکا را به تازگی دریافت کرده در این هفته آغاز شود.

به رغم انتشار خبرهای امیدوارکننده درباره تزریق واکسن در جهان نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که از هر چهار نفر در سراسر جهان، یک نفر نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۲ میلادی به واکسن ویروس کرونا دسترسی داشته باشند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان دانشکده بهداشت عمومی «جان هاپکینز بلومبرگ» در این تحقیق متوجه شدند که بیش از نیمی از تمام واکسن‌های پیش سفارش شده به کشورهای پردرآمد که تنها ۱۴ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اختصاص دارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه