ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه بحرین:

منطقه | بحرین و امارات با اسرائیل همکاری نظامی دارند

وزیر خارجه بحرین در نشست گفت‌و‌گوهای منامه، گفت: ما و امارات با اسرائیل همکاری نظامی داریم و میان ما شراکت صادقانه‌ای وجود دارد. او بلافاصله مدعی شد که این شراکت در پاسخ به هیچ تهدیدی نیست و هیچ کشوری را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه یک گام پیشدستانه برای کمک به توسعه امنیت و ثبات و پیشرفت در منطقه غرب آسیا است و افزود: «ما باید واقع بین باشیم که دشمنان بالقوه ما همچنان در حال بررسی فرصت‌های همکاری جدید برای پیشبرد برنامه‌های خود هستند.»

 منطقه  |  بحرین و امارات با اسرائیل همکاری نظامی دارند

وزیر خارجه بحرین در نشست گفت‌و‌گوهای منامه، بر همکاری نظامی کشورش به همراه امارات با رژیم صهیونیستی صحه گذاشت.

«عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین امروز (یکشنبه) در سخنانی، خواستار همکاری جمعی و گسترده‌تر در منطقه شد.

به نوشته اسکای نیوز، الزیانی در ابتدا مدعی شد که توافق سازش با رژیم اسرائیل در راستای حفظ امنیت و ثبات در منطقه بود و در این راستا گفت که مردم منطقه به صلح و امنیت تمایل دارند.

وزیر خارجه بحرین همچنین ادعا کرد که منامه به دنبال حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی است و از فلسطینی‌ها نیز خواست تا به مذاکره با رژیم اسرائیل روی بیاورند. پیش از الزیانی نیز «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم تل آویو از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته بود تا به قول خود فرصت را مغتنم شمرده و وارد مذاکره شوند.

عبداللطیف الزیانی تصریح کرد: «ما و امارات با اسرائیل همکاری نظامی داریم و میان ما شراکت صادقانه‌ای وجود دارد.»

او بلافاصله مدعی شد که این شراکت در پاسخ به هیچ تهدیدی نیست و هیچ کشوری را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه یک گام پیشدستانه برای کمک به توسعه امنیت و ثبات و پیشرفت در منطقه غرب آسیا است و افزود: «ما باید واقع بین باشیم که دشمنان بالقوه ما همچنان در حال بررسی فرصت‌های همکاری جدید برای پیشبرد برنامه‌های خود هستند.»

وزیر خارجه بحرین همچنین گفت که باید همکاری‌ها در راستای «افزایش امنیت خلیج فارس» از طریق توسعه شراکت‌ها گسترش یابد.

نشست سه روزه «گفت‌و‌گوهای منامه» به میزبانی «مؤسسه بین‌المللی مطالعات امنیتی» در بحرین از روز جمعه آغاز شده و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

وبسایت عربی۲۱ نوشته است که سخنرانی‌های امروز به عنوان روز پایانی بر سازش و دعوت از دیگر کشورهای عربی برای پیوستن به این کارزار متمرکز است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • احمد ارسالی در

      پث و مت باهم چه میشود ! بنظرم گاو هم بیاد دیگه اتحادیه چیزی کم ندارد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه