ارسال به دیگران پرینت

پومپئو:

تحریم | واشنگتن از فشار خود علیه تهران نخواهد کاست

پومپئو بار دیگر به بیان اتهامات تکراری علیه جمهوری اسلامی پرداخت و گفت که تهدیدات ایران در منطقه ادامه دارد و واشنگتن از فشار خود علیه تهران نخواهد کاست و بزودی تحریم‌های بیشتری علیه مسئولین ایرانی وضع خواهد شد.


 تحریم  |  واشنگتن از فشار خود علیه تهران نخواهد کاست

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در نشست خبری مشترک در تل آویو حضور یافتند.

 «بنیامین نتانیاهو» در ابتدای سخنان خود به تقدیر از تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» برای پیشبرد توافقات سازش میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی پرداخت و گفت که بدون تلاش‌های واشنگتن چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد.

او تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا بهترین دوست رژیم اسرائیل است و روابط تل آویو و واشنگتن در دوره ترامپ به نقطه‌ای رسید که تا پیش از آن سابقه نداشت.

نتانیاهو بخش بعدی سخنان خود را به حمله علیه جمهوری اسلامی ایران اختصاص داد و همچون دفعات گذشته، ایران را به تهدید امنیت و ثبات منطقه و پیشبرد برنامه ساخت سلاح اتمی متهم کرد.

«مایک پمپئو» نیز که شاید آخرین سفر خود به منطقه را در کسوت وزیر خارجه آمریکا تجربه می‌کند، گفت که به لطف دونالد ترامپ اسرائیل توانست با برخی کشورهای عربی سازش کند و افزود که آمریکا به تلاش خود برای پیشبرد صلح (سازش) در منطقه ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که تعجب می‌کند دولت سابق آمریکا قدس را به عنوان پایتحت رژیم اسرائیل به رسمیت نشناخت و سپس از تصمیم خود برای سفر به بلندی‌های جولان اشغالی خبر داد که در نوع خود بی‌سابقه است.

پمپئو در بخش دیگری از سخنان خود نهادها و گروه‌های ضد صهیونیستی را به «ضد یهود» بودن متهم کرد و گفت که دولت آمریکا اقدامات ضروری برای برچیدن این سازمان‌ها انجام خواهد داد.

او بار دیگر به بیان اتهامات تکراری علیه جمهوری اسلامی پرداخت و گفت که تهدیدات ایران در منطقه ادامه دارد و واشنگتن از فشار خود علیه تهران نخواهد کاست و بزودی تحریم‌های بیشتری علیه مسئولین ایرانی وضع خواهد شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه