ارسال به دیگران پرینت

روسیه | ارمنستان را در موضوع قره باغ فریب ندادیم

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورش در مساله قره باغ ارمنستان را فریب نداده است.

روسیه  |  ارمنستان را در موضوع قره باغ فریب ندادیم

زاخارووا روز جمعه در نشست خبری هفتگی، در مورد مناقشه قره باغ و اخبار مبنی بر اینکه روسیه ارمنستان را در مساله قره باغ فریب داد، گفت: در این مدت (از زمان عقد توافقنامه صلح قره باغ تاکنون) روایت های مختلف در رسانه ها خواندم که در مناقشه قره باغ چه طرفی برد و چه طرفی بازنده بود.

وی با بیان اینکه هر روایت، متناقض روایت دیگر بود، اظهار داشت: این مساله حاکی از ارزیابی ضعیف کارشناسان در مورد رویدادهای قره باغ بود و ممکن است که درک واقعی و عمیق از آنچه که در آنجا گذشت و اهداف راهبردی طرف های مناقشه ندارند.

زاخارووا با بیان اینکه روسیه ارمنستان را فریب نداد، خاطرنشان کرد: بلکه مسکو همه تلاش های ممکن را بکار بست و از راههای دیپلماتیک برای حل این مساله استفاده کرد و صلحبانان را به منطقه مناقشه اعزام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: کسانی که (در مساله قره باغ) فریاد می زنند باید بدانند با اقدامات روسیه، امنیت منطقه و دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و آینده و زندگی و شکوفایی آنها تضمین می شود. با اعزام صلحبانان به منطقه، روسیه نشان داد تا چه حد به سرنوشت منطقه توجه می کند.

وی ادامه داد: کسانی که در رسانه ها در مورد وضعیت کنونی مساله قره باغ مقاله می نویسند باید بدانند که کشور ما با اعزام صلحبانان به قره باغ به چه اقدام بزرگی دست زده است.

 

رسیدگی به مساله مزدوران در قره باغ با مشارکت طرف های ذینفع

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مقامات روسیه بر این باروند که مساله حضور ستیزه جویان از خاورمیانه در منطقه قره باغ با مشارکت طرف های ذینفع حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: ستیزه جویانی که از خاورمیانه به قره باغ انتقال یافتند متاسفانه ناپدید نشده اند و معتقدیم که طرف های ذینفع این مساله در منطقه و جهان باید به آن رسیدگی کنند.  

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی گفت که شمار تروریست ها و ستیزه جویان خارجی از خاورمیانه در منطقه قره باغ به بیش از دو هزار نفر می رسد.

لاوروف پیشتر در گفت وگو با روزنامه کامرسانت چاپ مسکو اعلام کرد که روسیه از بازیگران خارجی می خواهد از امکانات خود استفاده کنند تا از انتقال مزدوران و تروریست ها از کشورهای خاورمیانه به قره باغ که شمارشان به دو هزار نفر می رسد، جلوگیری کنند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که بدیهی است ما نگران بین المللی شدن مساله قره باغ و جذب ستیزه جویان از منطقه خاورمیانه به این مناقشه هستیم و بارها از بازیگران خارجی خواستیم که برای جلوگیری از انتقال تروریست ها به قره باغ و شرکت آنها در این مناقشه تلاش کنند.

«سرگئی نارشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه نیز به تازگی گفت که اطلاعات کاملی را در مورد انتقال تروریست های خارجی به قره باغ و فعالیت آنها در این منطقه را از شرکای خارجی دریافت کرده ایم.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه