ارسال به دیگران پرینت

روسیه | ابتدا همه شهروندان خودمان را به طور رایگان واکسینه می‌کنیم؛ سپس درباره فروش واکسن کرونا به کشور‌های دیگر بحث خواهیم کرد

یک مقام ارشد وزارت بهداشت روسیه احتمال ارائه واکسن پولی علیه ویروس کرونا برای خارجی‌ها را رد کرد. بیش از ۵۰ کشور در کشور‌های مستقل مشترک المنافع، اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین برای دریافت واکسن «اسپوتنیک وی» درخواست کرده‌اند. نخستین واکسن جهان علیه ویروس کرونا در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) در روسیه به ثبت رسید.


روسیه  |   ابتدا همه شهروندان خودمان را به طور رایگان واکسینه می‌کنیم؛ سپس درباره فروش واکسن کرونا به کشور‌های دیگر بحث خواهیم کرد

الکسی کوزنتسوف، یکی از دستیاران وزیر بهداشت روسیه گفت: هر نوع تأمین واکسن تجاری فقط پس از تأمین تقاضای داخلی قابل بحث است».

این مقام ادامه داد: ارائه واکسن به ویژه برای گردشگران خارجی منتفی است؛ واکسیناسیون در حال انجام است و برای شهروندان رایگان است. واکسیناسیون روس‌ها اولویت مطلق ما است.

کوزنتسوف افزود: «هر نوع تأمین واکسن تجاری فقط پس از تأمین تقاضای داخلی قابل بحث است».

بیش از ۵۰ کشور در کشور‌های مستقل مشترک المنافع، اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین برای دریافت واکسن «اسپوتنیک وی» درخواست کرده‌اند.

نخستین واکسن جهان علیه ویروس کرونا در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) در روسیه به ثبت رسید. این واکسن، مشابه نخستین ماهواره مصنوعی که در سال ۱۹۵۷ به فضا فرستاد شد، "اسپوتنیک-۵" نامگذاری شده است.

به نقل از تاس، دستیار وزیر بهداشت روسیه به خبرگزاری تاس گفت: روس‌ها براساس اولویت واکسینه می‌شوند و ارائه واکسن به افراد دیگر قبل از واکسیناسیون شهروندان روسی امکان‌پذیر نیست.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه