ارسال به دیگران پرینت

ترامپ | رازی محفوظ

اطلاعات ضدونقیض و غیرکامل مقام‌های آمریکا در مورد وضعیت سلامت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور موید این نکته است که سلامت متصدی کاخ سفید، رازی محفوظ و سر به مهر است.

 ترامپ | رازی محفوظ

تحلیلگران می گویند ترامپ با استفاده از ابزار دیجیتال تلاش کرده است هدایت بحران سلامت ریاست جمهوری را در عرصه رسانه های اجتماعی هدایت کند.

از زمان انتشار خبر ابتلای ترامپ به کرونا، «شان کانلی» پزشک رئیس جمهوری به ارائه اطلاعات گیج کننده و در تضاد با اخبار «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید متهم شده است.

«متیو آلگئو» نویسنده چند کتاب درمورد دروغ رهبران آمریکایی، گفت که روسای جمهوری مجبور نیستند در مورد وضعیت سلامت شان چیزی بگویند، از اینرو جای تعجب ندارد که آنها چنین نباشند.

به گفته تحلیلگران، در حالی که کمتر یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مانده است، زمان مناسبی نیست که رئیس جمهوری تندرست کامل به نظر نیاید.

الگئو گفت: رئیس جمهوری از ضعیف به نظر آمدن بیزار است، همه سیاستمداران از اینکه ضعیف دیده شوند، متنفرند. آنها هر آنچه را برای خودداری از این مساله لازم باشد، انجام می دهند.

«رُز مک درمونت» متخصص سلامت روسای جمهوری آمریکا در دانشگاه «براون» گفت این واقعیت که پزشک رئیس جمهوری، شخصی نظامی است، از نظر ساختاری تضاد منافع است.

وی افزود: وی پزشک رئیس جمهوری است و رئیس جمهوری نیز فرمانده کل وی است، این بدان معناست که اگر چیزی برخلاف میل رئیس جمهوری بگوید، ترامپ می تواند او را اخراج یا تصمیماتی همچون قطع حقوقش را اتخاذ کند.

این گزارش در ادامه حاکی است: تاریخ آمریکا مملو از دروغ هایی در مورد وضعیت سلامت روسای جمهوری است.

«وودرو ویلسون» بیست و هشتمین رئیس جمهوری آمریکا در دوره ریاست جمهوری اش در پائیز سال ۱۹۱۹ مبتلا به سکته شدیدی شد که وی را تا حدی فلج کرد، اما هیچ کس در مورد این مساله تا فوریه ۱۹۲۰ سخنی به میان نیاورد.

«دوایت آیزنهاور» سی و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا ابتلای خود به حمله قلبی را در سال ۱۹۵۵ کم اهمیت جلوه داد و «جان اف کندی» سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا هیچ گاه از بیماری تهدیدکننده «آدیسون» خود حرفی نزد.

کمبود هورمون های قشر غده فوق کلیوی باعث بیماری آدیسون می شود. آدیسون یک بیماری نادر است که شیوع آن در مردان و زنان تقریبا برابر است. علائم این بیماری ممکن است به آهستگی و در طی چند ماه تا چند سال بروز کند و در هر سنی قابل مشاهده است.

ترور کندی در سال ۱۹۶۳ به تصویب متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا منتهی شد که مشخص می کند معاون رئیس جمهوری در صورت مرگ رئیس جمهوری یا ناتوانی وی، عهده دار منصب او می شود.

به گفته آلگئو، سوای از جراحات مشخص و جدی همچون زمانی که رونالد ریگان چهلمین رئیس جمهوری آمریکا در سال ۱۹۸۱ هدف شلیک گلوله قرار گرفت و زخمی شد و وظایفش به طور موقت به جورج بوش معاون وقت وی واگذار شد، شرایطی که طبق آن کنگره بتواند رئیس جمهوری را ناتوان در انجام وظایف خود اعلام کند، به روشنی تعریف نشده است.

به باور تحلیل گران، افزایش توجه رسانه ها و استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی موجب شفافیت نشده است، حتی اگر روسای جمهوری نتوانند همچون ویلسون چهار ماه از انظار مردمی پنهان بمانند.

«امرسون بروکینگ» عضو اندیشکده «شورای آتلانتیک» گفت که رئیس جمهوری فعلی آمریکا یک ستاره تلویزیونی است که توئیترباز شده است و به خوبی می داند چطور در کانون توجهات قرار گیرد.

ترامپ از روز جمعه رسانه ها را درحال آماده باش قرار داده است. وی ویدئوهای تاثیرگذاری از خود ارائه داده است که به ضربه اش به ویروس اشاره دارد. نقطه اوج این روند، بازگشت او به کاخ سفید در روز دوشنبه بود که بروکینگ آن را به عنوان تیزر یک فیلم سینمایی توصیف کرد.

بروکینگ گفت: ترامپ به طور شهودی به سرعت چرخه اخبار مدرن پی می برد. وی افزود: اگر رسانه ها به تازه ترین وضعیت ترامپ بپردازند یا از این مساله انتقاد کنند، به سراغ پرسش های دیگری درمورد سیاست کاخ سفید در مورد کووید – ۱۹ یا متمم بیست و پنجم نمی روند.

اما در نبود شفافیت، گروهی از کارشناسان خواستار تشکیل کمیسیونی از پزشکان مستقل شده اند تا وضعیت سلامت رئیس جمهوری را کنترل کند.

ترامپ با ۷۴ سال سن پیرترین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست و همچنین جو بایدن ۷۷ ساله رقیب دموکرات وی در انتخابات پیشرو، محرک و برانگیزنده این درخواست بوده است.

مک درموت گفت: شاید جزئیاتی برای ارائه به مردم در اختیار نداشته باشید، اما یک هیات پزشکی مستقل دارید که می گوید این شخص از نظر جسمی تندرست است یا آنطور که انتظار می رود می تواند تندرست باشد.

این مطالبات تاکنون در آمریکا موفقیتی به همراه نداشته آنطور که در دیگر کشورهای غربی موفقیت آمیز بوده است.

مک درموت تصریح کرد که فقط در کشور آمریکا نیست که سلامت رهبر کشور، تابو و امر منع شده ای است. حکومت های استبدادی نمونه های بارزی از این مساله هستند، اما در کشورهای دموکراتیک، شهروندان به گمانه زنی روی می آورند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که به دلیل نحوه مدیریت بر بحران کرونا مورد تحسین قرار گرفته، از توضیح درمورد لرزش دستانش طفره رفته است.

مک درموت گفت: نمی بینم فردی که منصب نمونه ای از این دست در اختیار دارد، سالی یکبار اطلاعات پزشکی را به نحوی که بسیاری از رهبران آمریکا اظهارنامه های مالیاتی شان را فاش می کنند، منتشر کند.

 

منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه