ارسال به دیگران پرینت

ترکیه ساقط شدن «سوخو-۲۵» ارمنستان از سوی جنگنده‌های خود را تکذیب کرد

یک مقام ترکیه عصر سه شنبه به وقت تهران ادعای تازه ارمنستان در مورد ساقط شدن یک جنگنده خود از سوی جت‌های نیروی هوایی ترکیه را تکذیب کرد. مقام ترکیه‌ای در گفت‌وگو با شبکه خبری «بلومبرگ» با رد ادعای ایروان گفت، جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه هیچ هواپیمای جنگی ارمنستان را سرنگون نکرده اند. وزارت دفاع آذربایجان نیز ادعای ارمنستان در این زمینه را به شدت تکذیب کرد.


ترکیه ساقط شدن «سوخو-۲۵» ارمنستان از سوی جنگنده‌های خود را تکذیب کرد

یک مقام ترکیه ادعای ارمنستان درباره ساقط شدن جنگنده «سوخو-25» خود ازسوی جنگنده‌های «اف-16» ترکیه را تکذیب کرد.

 یک مقام ترکیه عصر سه شنبه به وقت تهران ادعای تازه ارمنستان در مورد ساقط شدن یک جنگنده خود از سوی جت‌های نیروی هوایی ترکیه را تکذیب کرد.

مقام ترکیه‌ای در گفت‌وگو با شبکه خبری «بلومبرگ» با رد ادعای ایروان گفت، جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه هیچ هواپیمای جنگی ارمنستان را سرنگون نکرده اند. وزارت دفاع آذربایجان نیز ادعای ارمنستان در این زمینه را به شدت تکذیب کرد.

وزارت دفاع ارمنستان ادعا کرد که یک فروند جنگنده «اف۱۶» ترکیه، یک فروند «سوخو ۲۵» نیروی هوایی ارمنستان را سرنگون کرده. و خلبان جنگنده «سوخو ۲۵» ارمنستان کشته شده است.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه با موضع‌گیری رسمی علیه ارمنستان و حمایت از آذربایجان در موضوع منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ»، خواستار عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از این منطقه شد. «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز با تاکید مجدد بر حمایت این کشور از جمهوری آذربایجان در دور جدیدی از تنش‌های نظامی با ارمنستان، گفته بود که آنکارا برای ایجاد صلح در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ هر کاری بتواند انجام می‌دهد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند. این دو کشور در روزهای اخیر مدعی برتری نظامی علیه هم شده‌اند.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه