ارسال به دیگران پرینت

آتش سوزی در شمال کالیفرنیا | دستکم 15 نفر کشته و صد نفر مجروح شدند

شبکه سی ان ان روز جمعه گزارش داد که در آتش سوزی های هفته گذشته در کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن ۱۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

آتش سوزی در شمال کالیفرنیا   |    دستکم 15 نفر کشته و صد نفر مجروح شدند

طغیان آتش سوزی و گسترش آن به مناطق بیشتر، مقامات کالیفرنیای شمالی روز پنجشنبه اعلام کردند که هفت نفر دیگر در این آتش سوزی جان خود را از داده و شمار کلی تلفات انسانی به ۱۰ نفر رسیده است.

همچنین با عدم مهار گسترش آتش سوزی های فصلی در ایالت واشنگتن و اورگان نیز حداقل پنج نفر کشته شدند.

مقامات ایالتی همچنین می گویند که آتش سوزی مهلک و سریع که در روز پنجشنبه در چندین ایالت ساحل غربی آمریکا رخ داده، حدود ۵۰۰ هزار نفر را در اورگان مجبور به ترک خانه ها کرده است.

دفتر مدیریت اضطراری اورگان تخمین می زند که حدود نیم میلیون نفر (بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ایالت) طبق اداره سرشماری خانه های خود را تخلیه کرده اند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

با گسترش آتش سوزی در ایالت های غربی آمریکا از آتش نشانان سراسر ایالت متحده درخواست کمک برای مهار آتش سوزی شده است.

به گزارش مرکز ملی آتش نشانی بین المللی، از روز گذشته (پنجشنبه) یکصد آتش سوزی در سرتاسر ۱۲ ایالت های غربی آمریکا بیش از ۴.۳ میلیون هکتار را سوزانده است.

افزایش دما و وزش بادهای گرم در هفته‌های اخیر موجب آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های ایالت‌های اورگون، کالیفرنیا و واشنگتن در غرب آمریکا شده است.

آتش سوزی در کالیفرنیا در سال جاری رکورد بی‌سابقه‌ای برجای گذاشته، بطوری که تاکنون حدود ۸۰۹ هزار هکتار از اراضی این ایالت در آتش سوخته؛ پهنه‌ای که به‌اندازه ۱۰ برابر شهر نیویورک گزارش شده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه