ارسال به دیگران پرینت

عفو بین الملل:

۷ هزار تن کادر درمانی براثر کرونا جان باختند

سازمان عفو بین الملل روز جمعه اعلام کرد که بیش از هفت هزار تن از کارکنان بهداشت و درمان در سراسر جهان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. حداقل یک هزار و ۳۲۰ تن از کارکنان بهداشت در مکزیک به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. در آمریکا یک هزار و ۷۷ نفر، انگلیس ۶۴۹ نفر، برزیل ۶۳۴ نفر، روسیه ۶۳۱ نفر و هند ۵۷۳ تن از کارکنان بهداشت جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.


۷ هزار تن  کادر درمانی براثر کرونا جان باختند

سازمان عفو بین الملل روز جمعه اعلام کرد که بیش از هفت هزار تن از کارکنان بهداشت و درمان در سراسر جهان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

 در گزارش سازمان عفو بین الملل آمده است که تنها در کشور مکزیک یک هزار و ۳۰۰ تن از کارکنان بهداشت و درمان به علت کرونا جان خود را از دست داده اند.

"استیو کاکبرن" رئیس عدالت اقتصادی و اجتماعی سازمان عفو بین الملل گفت: هر کارمند بهداشت و درمان حق دارد در محل کار خود ایمن باشد و این یک رسوایی است که بسیاری از آنها باید هزینه (کرونا) را پرداخت کنند.

به گفته کاکبرن، با گذشت ماه ها از گسترش ویروس کرونا، مرگ ومیر کارکنان بهداشت و درمان به دلیل بیماری کرونا همچنان در کشورهایی مانند مکزیک، برزیل و آمریکا با سرعت بسیار بالایی ادامه دارد.

رئیس عدالت اقتصادی و اجتماعی سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: گسترش سریع بیماری کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی و هند نشان می دهد که نیاز به اقدام فوری در همه کشورها است.

به گزارش سازمان عفو بین الملل، حداقل یک هزار و ۳۲۰ تن از کارکنان بهداشت در مکزیک به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس این گزارش، در آمریکا یک هزار و ۷۷ نفر، انگلیس ۶۴۹ نفر، برزیل ۶۳۴ نفر، روسیه ۶۳۱ نفر و هند ۵۷۳ تن از کارکنان بهداشت جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی، تا کنون ۲۶ میلیون و ۴۵۲ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۸۷۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار بهبودیافتگان جهانی نیز ۱۸ میلیون و ۶۴۳ نفر گزارش شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه