ارسال به دیگران پرینت

باستان شناس| یک گور دسته جمعی نادر در ژاپن حاوی بقایای ۳۵۰ انسان و تعدادی حیوان

حفاری ها در یک ایستگاه قطار قدیمی در ژاپن به کشف یک گور دسته جمعی و محل دفن بیش از ۳۵۰ نفر انجامیده که در قبرهای گرد کوچک قرار داده شده بودند. این محل که لقب قبر اومدا (Umeda Tomb) را به خود گرفته در شهر اوزاکا اوقع بوده و به نظر می رسد که یکی از هفت قبرستان تاریخی است که در این شهر وجود داشته است. این مدفن به اواخر دوران ادو و اوایل دوران میجی باز می گردد که در حدود سال ۱۸۶۸ میلادی است. اداره آموزش و انجمن میراث فرهنگی شهر اوزاکا بیش از سه دهه است که در حال حفاری و تحقیق در مورد بقایای قبرستان های قدیمی شهر هستند.

باستان شناس|   یک گور دسته جمعی نادر در ژاپن حاوی بقایای ۳۵۰ انسان و تعدادی حیوان

کشف گور دسته جمعی در اوزاکا، ژاپن

مقامات شهر اوزکا در یک نشست خبری چنین گفته اند :«احتمال دارد که افراد دفن شده در اینجا مردم معمولی بوده باشند که در داخل و اطراف شهر قلعه ای اوزاکا زندگی می کرده اند». کارشناسان بر این باورند که این قبرهای اشتراکی برای دفن کسانی در نظر گرفته شده که همگی در جریان یک فاجعه جانشان را از دست داده اند. به گفته مقامات شهر اوزاکا این قبرها شامل حفره هایی باریک بوده که در هر کدام چندین جسد جای گرفته و اکنون اسکلت های آنان کشف شده است.

کشف گور دسته جمعی در اوزاکا، ژاپن

علاوه بر اسکلت های انسانی که در کل ۱,۵۰۰ تکه استخوان را شامل می شود، در این قبرستان قدیمی بقایای تعدادی حیوان نیز توسط باستان شناسان کشف شده است. از این میان می توان به اسکلت ۴ بچه خوک در بخش شمالی قبرستان و دو اسب در بخش جنوبی آن اشاره کرد. باستان شناسان همچنین اسکلت یک گربه را که در داخل اسکلت باقیمانده یک انسان قرار داشت در این حفاری ها کشف کردند.

کشف گور دسته جمعی در اوزاکا، ژاپن

کشف گور دسته جمعی در اوزاکا، ژاپن

کشف گور دسته جمعی در اوزاکا، ژاپن

کشف گور دسته جمعی در اوزاکا، ژاپن

کشف گور دسته جمعی در اوزاکا، ژاپن

حفاری ها در سایت قبرستان اومدا همچنین با کشف بقایای چندین سفال، یک کاشی، تعدادی سکه و مهره، یک شانه، فنجان نوشیدنی الکلی ژاپنی ها که از برنج گرفته می شود و همچنین چندین اسباب بازی گلی همراه بوده است. انتظار می رود که پس از پایان تحقیقات و بررسی ها، این اسکلت های انسانی در جایی دیگر دفن شوند و شرایط برای ساخت و ساز مهیا در محل حفاری ها فراهم خواهد شد.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه