ارسال به دیگران پرینت

کرونا | اغلب مردم آمریکا از نحوه مقابله دولت با کرونا سراکنده وخشمگین هستند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، به‌طور متوسط از هر 10 شهروند آمریکایی 7 نفر بابت نحوه پاسخ دولت به شیوع ویروس کرونا احساس سرافکندگی می‌کنند.

 کرونا | اغلب مردم آمریکا از نحوه مقابله دولت با کرونا سراکنده وخشمگین هستند

از هر ۱۰ شهروند آمریکایی به‌طور تقریبی ۷ نفر بابت نحوه پاسخ دولت این کشور به شیوع ویروس کرونا احساس سرافکندگی می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی که توسط شبکه «سی‌اِن‌اِن» انجام گرفته است، ۶۲ درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور می‌توانست اقدامات بهتری برای کنترل شیوع ویروس کرونا انجام دهد.

۵۸ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، با نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا مخالف هستند و ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند قرار است اوضاع از این نیز بدتر شود.

از هر ۱۰ شهروندی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۸ نفر می‌گویند به‌نوعی از وضعیتی که آمریکا در آن به سر می‌برد خشمگین هستند و ۵۱ درصدی این افراد از این اوضاع «بسیار خشمگین» هستند.

تقریباٌ تمامی افراد حامی حزب دموکرات شرکت‌کننده در این نظرسنجی می‌گویند بابت نحوه پاسخ آمریکا به شیوع ویروس کرونا احساس سرافکندگی می‌کنند (۹۳ درصد)، در حالی که ۶۳ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه درخصوص نحوه پاسخ کشورشان به شیوع ویروس کرونا احساس افتخار و ۳۳ درصد احساس سرافکندگی می‌کنند.

ترامپ اخیرا در مصاحبه با جاناتان سوان خبرنگار وبگاه آکسیوس مدعی شد درباره شیوع کرونا، همه چیز «تحت کنترل» است. خبرنگار از او پرسید: چطور تحت کنترل است؟ هر روز ۱۰۰۰ آمریکایی می‌میرند. ترامپ در جواب گفت: «آنها می‌میرند. درسته. همینه که هست!»

این در حالی است که به گفته «انتونی فائوچی»‌مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا: «تک تک کشورها آسیب دیده‌اند ما در ایالات متحده هم به اندازه دیگر کشورها یا شاید بیشتر از هر کس دیگری آسیب دیده‌ایم. منظورم این است که وقتی شما به تعداد مبتلایان و شمار فوتی‌ها نگاه می‌کنید، واقعا نگران کننده است».

در حال حاضر آمریکا با بیش از ۵.۶ میلیون مبتلا، بزرگ‌ترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است. همچنین تاکنون ۱۷۵ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع : بولتن نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه