ارسال به دیگران پرینت

انتخابات آمریکا | کاهش میزان پیشگامی «جو بایدن»بر «دونالد ترامپ»

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا حاکی است که از میزان پیشگامی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها بر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان و رئیس‌جمهوری این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده کاسته شده است. طبق نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان، بایدن تنها ۴ امتیاز از ترامپ جلو افتاده و درصد محبوبیتش نزد مردم در مقایسه با ترامپ به ۵۰ درصد در مقابل ۴۶ درصد رسیده است.


 انتخابات آمریکا |  کاهش میزان پیشگامی «جو بایدن»بر «دونالد ترامپ»

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا حاکی است که از میزان پیشگامی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها بر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان و رئیس‌جمهوری این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده کاسته شده است.

طبق نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان، بایدن تنها ۴ امتیاز از ترامپ جلو افتاده و درصد محبوبیتش نزد مردم در مقایسه با ترامپ به ۵۰ درصد در مقابل ۴۶ درصد رسیده است.

این در حالی است که طبق نتایج نظرسنجی خرداد ماه، نامزد دموکرات ها با ۱۴ امتیاز از ترامپ جلوتر بود و درصدد محبوبیت وی ۵۵ درصد در مقابل محبوبیت ۴۱ درصدی ترامپ اعلام شد.

طبق نظرسنجی سی‌ان‌ان، این جابجایی جدید در نتایج، مربوط به رای دهندگان مرد است که اکنون میزان حمایتش از ترامپ در مقابل بایدن به ۵۶ درصد در مقابل ۴۰ درصد رسیده است؛ همچنین رای دهندگان ۳۵ و ۶۴ ساله ای که در حال حاضر به سوی ترامپ گرایش پیدا کرده اند، در حالی که در نظرسنجی خرداد ماه نسبت به بایدن نظر مساعدتری داشتند.

در میان رای دهندگان مستقل، محبوبیت بایدن در مقابل ترامپ در نظرسنجی دو ماه پیش، ۵۲ در برابر ۴۱ درصد بود، اما اکنون این رقم بین ۴۶ درصد برای حمایت از بایدن و ۴۵ درصد برای حمایت از ترامپ در میان این افراد تقسیم شده است.

با این همه، افرادی که از ترامپ حمایت کردند، گفتند که ممکن است نظرشان را تغییر دهند. ۱۲ درصد از هواداران ترامپ اعلام کردند که ممکن است تا قبل از روز انتخابات، تغییر عقیده دهند، در حالی که تنها ۷ درصد از هواداران بایدن از تغییر نظر خود خبر دادند.

نتایج این نظرسنجی ملی در آستانه کنوانسیون ملی دموکرات که قرار است امروز (دوشنبه) آغاز شود، منتشر شد.

بناست گروهی از دموکرات ها در قالب یک برنامه مجازی برای تقویت جایگاه بایدن جهت قبول نامزدی این حزب در انتخابات، سخنرانی کنند.

نظرسنجی های دیگری چون نظرسنجی ان بی سی نیوز – وال استریت ژورنال که پیشتر در روز یکشنبه منتشر شد، پیشگامی بایدن بر ترامپ را با اختلاف بیشتری نمایان می کرد.

همچنین نظرسنجی های اخیر در ایالت های مهم و کلیدی در کارزار انتخاباتی نشان داده که بایدن از رئیس جمهوری فعلی آمریکا جلوتر است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان از طرف موسسه تحقیقاتی مستقل «اس‌اس‌آراس» از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ اوت (۲۲ تا ۲۵ مرداد) انجام شد.

این نظرسنجی مبتنی بر یک نمونه آماری یک هزار و ۱۰۸ نفری است و حاشیه خطای آن ۳.۷ درصد اعلام شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ ماه) برگزار می‌شود. نامزد قطعی دموکرات‌ها در کنوانسیون ملی این حزب که از ۲۷ مرداد (امروز) به مدت سه روز برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد، اما با توجه به روند انتخابات فعلی، گزینه دیگری جز بایدن مطرح نیست.

بایدن عصر چهارشنبه در نخستین حضور مطبوعاتی خود با کامالا هریس همتای انتخاباتی اش گفت: شکی ندارم که بهترین فرد را برای همراهی خود به عنوان معاون اول رئیس جمهوری آمریکا برگزیده‌ام.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه