ارسال به دیگران پرینت

طرح الحاق کرانه باختری | مکرون از نتانیاهوخواست که از اجرای طرح اشغال صرف‌نظر کند.

رئیس‌جمهور فرانسه از نخست‌وزیر اسرائیل خواست تا طرح الحاق سی درصدی کرانه باختری را اجرا نکند. مکرون تاکید کرد که چنین اقدامی مخالف قوانین بین‌المللی است و می‌تواند احتمال [دستیابی] به راهکار دو دولتی و همچنین ایجاد صلح پایدار و عادلانه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به خطر بیاندازد.


طرح الحاق کرانه باختری  | مکرون از نتانیاهوخواست که از اجرای طرح اشغال صرف‌نظر کند.

بعد از درخواست نخست‌وزیر انگلیس از رژیم صهیونیستی برای کنار گذاشتن طرح اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، این بار رئیس‌جمهور فرانسه نیز چنین درخواستی را تکرار کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از او خواسته تا از اجرای طرح اشغال صرف‌نظر کند.

در این بیانیه آمده است: «[ماکرون] به او (نتانیاهو) یادآوری کرد که فرانسه به صلح در خاورمیانه متعهد است و از او خواست تا از انجام هر اقدامی برای الحاق اراضی فلسطینی‌ها اجتناب کند».

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع» کاخ الیزه همچنین افزود: «او (ماکرون) تاکید کرد که چنین اقدامی مخالف قوانین بین‌المللی است و می‌تواند احتمال [دستیابی] به راهکار دو دولتی و همچنین ایجاد صلح پایدار و عادلانه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به خطر بیاندازد».

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

پیشتر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس دو مرتبه - یک بار در تماس تلفنی با نتانیاهو و بار دیگر طی یادداشتی در نشریه صهیونیستی - با ابراز نگرانی مجدد از طرح اشغال کرانه باختری، از وی خواست این طرح را کنار بگذارد.

روز سه‌شنبه نیز وزرای خارجه فرانسه، آلمان، مصر و اردن در بیانیه‌ای مشترک ضمن موضع‌گیری علیه طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصد کرانه باختری، درباره پیامدهای آن هشدار دادند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه