ارسال به دیگران پرینت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از الحاق دره اردن عقب‌نشینی کرد

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو در پیامی به محمود عباس گفته است که دره اردن شامل طرح الحاق نخواهد بود.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از الحاق دره اردن عقب‌نشینی کرد

امروز (جمعه) به نقل از یک مقام فلسطینی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیامی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان ارسال کرده است که در آن گفته شده که طرح الحاق کرانه باختری شامل غور اردن (دره اردن) نخواهد بود.

به گزارش این شبکه، یوسی کوهن، رئیس موساد که به تازگی با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار کرده است، این پیام را به تشکیلات تحویل داده است.

در این پیام آمده است: الحاق محدود به دو یا سه مجتمع صهیونیست نشین خواهد بود که همچنان ناشناس هستند.

کانال ۱۲ احتمال داد که این دو مجتمع «گوش عتصیون» و «معالیه ادومیم» باشند.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. این در حالی است که یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب‌نشینی اسرائیل به مرز‌های ۱۹۶۷ است. در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به سرزمین‌های اشغالی ملحق شود.

بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت. همچنین ساکنان فلسطینی کرانه باختری دسترسی به فرودگاه بن گورین تل‌آویو را نخواهند داشت.

مقامات آمریکایی نیز اعلام کردند که مذاکرات کاخ سفید درباره الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، بدون نتیجه پایان یافته و تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است.

منبع : خبرگزاری دانشجو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه