ارسال به دیگران پرینت

استفاده هالیوود ازتکنیک تغییر رنگ برای بازنمایی چهره شهرها

داستان فیلم‌های هالیوودی و سریال‌های غربی، شهرهای کشورهای مناطق دنیا را دربرمی‌گیرد: شهرهای مکزیک – آفریقا – ژاپن – استرالیا و خاورمیانه و …

استفاده هالیوود ازتکنیک تغییر رنگ برای بازنمایی چهره شهرها

خیلی وقت‌ها شرکت‌های فیلمسازی از لوکیشن اصلی یا نزدیک به شهر هدف استفاده نمی‌کنند. این کار هم برای کاهش هزینه انجام می‌شود و هم اینکه ممکن است اجازه فیلمبرداری در شهرهای مورد نظر به آنها داده نشود یا اینکه جابجایی زیاد به شهرهای اصلی، ممکن است تقویم کاری آنها را به هم بزند.

به همین خاطر بسیاری اوقات شهرهایی با وضعیت آب و هوا و بافت معماری مشابه انتخاب می‌شوند و با کمی تغییرات جزئی مثلا در خودروها و عابران در حال رفت و آمد، فیلمبرداری انجام می‌شود.

وقتی خودتان شهروند یکی از شهرها و کشورهای داستان فیلم یا سریال نباشید، ممکن است متوجه تفاوت عمده که خیلی وقت‌ها مضحک هم می‌شود، نشوید.

اما مثلا وقتی می‌بینید که مثلا در یک سیزن سریال هوملند، ایران چطور به تصویر کشیده شده، یا لابد وقتی افغان‌ها بازسازی کابل را می‌بینند، تعجب می‌کنند که چرا اینقدر بی‌دقتی و دست‌کم گرفتن مخاطب صورت گرفته است.

ممکن است برایتان عجیب به نظر برسد، اما برای بازنمایی چهره شهرها و نزدیک کردن لوکیشن فیلمبرداری به تلقی ذهنی ما، خیلی وقت‌ها از یک تغییر تون رنگ ساده هم استفاده می‌شود.

در تصاویر زیر به صورت غلوآمیز می‌بینید که اگر قرار باشد یک شهر آمریکا به صورت شهرهایی در خاورمیانه، مکزیک، اروپای غربی و شرقی، آفریقا و … جا زده شود، چطور از این تکنیک تغییر رنگ استفاده می‌شود!

جالب است!

  •  

 

منبع : پزشک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه