ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل:

انتقال افراد مسلح از سوریه به لیبی بسیار نگران کننده است

«گیر پیترسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه‌شنبه انتقال افراد مسلح از سوریه به لیبی را امری بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

انتقال افراد مسلح از سوریه به لیبی بسیار نگران کننده است

پیترسون درباره راه‌حل سیاسی در سوریه گفت: دولت و مخالفان برای برگزاری نشست در ژنو جهت ازسرگیری مذاکرات در خصوص کمیته قانون اساسی به توافق رسیدند.

وی افزود: به محض بهتر شدن اوضاع ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا این نشست برگزار خواهد شد.

پیترسون احتمال داد که آرامش و عدم درگیری‌ کنونی میان دولت و مخالفان سوری، فرصتی برای از بین بردن بی‌اعتمادی عمیق بین دو طرف باشد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: دو طرف به توافق رسیدند که به محض بهتر شدن اوضاع ناشی از کرونا در ژنو حضور یابند. همچنین بر سر جدول برنامه‌های نشست آتی به توافق رسیدند.

وی در ادامه به زمان مشخص برگزاری این نشست اشاره‌ای نکرد و در عین حال تصریح کرد که برگزاری نشست مجازی درباره کمیته قانون اساسی سوریه ممکن نیست.

پیترسون همچنین انتقال شبه نظامیان مسلح از سویی بلیبی راه مری نگران کننده توصیف کرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت این کشور، دوشنبه اعلام کرد که ۱۲۰ شبه‌نظامی سوری مزدور ترکیه برای دوره‌های آموزش نظامی جهت اعزام به لیبی وارد خاک ترکیه شدند.

آنکارا این نیروها را برای حمایت از دولت غرب لیبی به این کشور اعزام می‌کند.

همزمان با افزایش درگیری‌ها در لیبی میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی به رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» آنکارا بصورت جدی وارد موضوع لیبی شده و بطور رسمی  از دولت «فایز السراج» در مقابل دولت حامی ژنرال حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی حمایت می‌کند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه