ارسال به دیگران پرینت

درخواست آلمان از لهستان و چک برای بازگشایی مرز‌ها

وزیر امور خارجه آلمان از لهستان و جمهوری چک درخواست کرد تا مرز‌های خود را برای تردد افراد و کالا بازگشایی کنند. ماس گفت: «ما کنترل مرزی برای دانمارک را طی چند روز آینده متوقف خواهیم کرد و از ۱۵ ژوئن دیگر هیچ کنترلی در مرز با فرانسه، اتریس و سوئیس وجود نخواهد داشت.


 درخواست آلمان از لهستان و چک برای بازگشایی مرز‌ها

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه از لهستان و جمهوری چک خواست تا سریعتر مرزهایشان را به طور کامل بازگشایی کنند تا مردم و کالا‌ها بتوانند به طور آزادانه جابجا شوند.

اتحادیه اروپا طی هفته جاری از تمامی کشور‌های عضو درخواست کرده تا مرز‌های داخلی را برای از سرگرفته شدن مسافرت‌ها باز کنند و توصیه کرده که مرز‌های خارجی این اتحادیه با هدف جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا همچنان تا دست کم تا اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد ماه) بسته باقی بماند.

ماس که پس از دیدار با «جین آسلبورن» همتای لوکزامبورگی خود صحبت می‌کرد، گفت: «ما کنترل مرزی برای دانمارک را طی چند روز آینده متوقف خواهیم کرد و از ۱۵ ژوئن دیگر هیچ کنترلی در مرز با فرانسه، اتریس و سوئیس وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: «من امیدوارم که کنترل‌های مرزی که دوستان لهستانی و چکی ما در حال حاضر انجام می‌دهند نیز در آینده قابل پیش بینی برداشته شود.»

این در حالی است که وزیر کشور لهستان چند روز پیش گفته بود که محدودیت تردد مرزی در این کشور تا ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) تمدید خواهد شد.

نخست وزیر چک نیز گفته بود در حال حاضر هیچگونه مذاکره‌ای با آلمان درباره برداشته شدن محدودیت‌های سفر انجام نشده، چون شرایط ویروس کرونا در چند کشور اروپایی همچنان به ثبات نرسیده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه