ارسال به دیگران پرینت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

صعودروند کرونا در هرمزگان

شمار مبتلایان به کرونا در استان هرمزگان به ۲۷ مورد افزایش یافته و روند ابتلا به این ویروس ناشناخته در این استان روی مدار صعود قرار گرفته است.

 صعودروند کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: تاکنون ۴۵۷ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این شمار ۲۱۸ نفر مشکوک به کرونا بودند.

دکتر حسین فرشیدی بیان کرد: از مجموع افراد مشکوک، تست کرونای ۲۷ نفر مثبت بوده شامل ۱۱نفر بندرعباس، ۶ نفر قشم، ۳ نفر کیش، ۲ نفر پارسیان و رودان، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد و بستک هریک یک نفر است.

وی اظهار کرد: ظهر امروز(جمعه ۱۶ اسفند) آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان ۱۹ نفر بود که از ظهر تا به این لحظه شب ۸ نفر به این آمار اضافه شده است.

فرشیدی اضافه کرد: از هفت نفر اضافه شده یک نفر از استان‌های شمالی است که ۶ نفر با وی در تماس بودند و مبتلا به کرونا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد وضعیت بیماران بدحال گفت: از شمار مبتلایان به کرونا در استان، ۸  نفر بستری هستند که حال یک نفر از آنها وخیم است و وضعیت ۳ مورد از افراد مشکوک نیز وخیم گزارش شده است.

فرشیدی یکی از مهمترین نیازهای فعلی استان را مشخص کردن فضا برای قرنطینه افراد مشکوک در بازه زمانی ۳ تا ۶ روز عنوان کرد و گفت: باید این روند ابتلا به کرونا را جدی بگیریم و با رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و طبق تصمیم ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در هرمزگان، تا اطلاع ثانوی ورود گردشگر به این استان ممنوع اعلام شده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۳ درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می‌یابد، می‌شوند.

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه