ارسال به دیگران پرینت

وزارت خزانه‌داری آمریکا:

تحریم‌ها مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا نمی‌شود.

دولت سوئیس امروز جمعه تایید کرد که از طریق کانال بشردوستانه‌ ادعایی که آمریکا آن را ایجاد کرده، هیچ مبادله‌ای با ایران انجام نشده است.

تحریم‌ها مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا نمی‌شود.

پایگاه روزنامه «دیلی بیست» به نقل از دولت سوئیس گزارش داد که هیچ مبادله‌ای با ایران از طریق کانال بشردوستانه ادعایی دولت آمریکا صورت نگرفته است.

«فابیاس مینفیش»، سخنگوی وزارت امور اقتصادی دولت سوئیس ، امروز جمعه گزارش داد: تاکنون هیچ مبادله‌ای انجام نشده است. متاسفانه تمامی این روند به دلیل پاندمی کرونا بسیار کندتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت.

دیلی بیست در گزارش خود می‌نویسد: ناظران مطلع می‌گویند ساختار این کانال به گونه‌ای است که بار سنگینی بر دوش شرکت‌هایی که قصد فروش اقلام بشردوستانه به ایران دارند، اعمال می‌کند.

اسفند ماه سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که با تایید این کشور، کانال کمک‌های بشردوستانه سوئیس با ایران به طور کامل عملیاتی شد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا، چند کشور و از جمله چین و روسیه خواستار لغو فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند.

با این وجود وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است که تحریم‌ها مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا نمی‌شود.

اینگونه ادعا‌های بی‌اساس تاکنون بار‌ها از سوی مقامات آمریکا مطرح شده و پیش از این نیز واشنگتن مدعی شده بود که اقلام بشردوستانه، دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌های ایران مستثنا شده است، اما عملا این ادعا بی‌اساس بوده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه