ارسال به دیگران پرینت

با طالبان کاری نداریم

« عمران خان » نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر اینکه موضع اسلام‌آباد همواره این بوده که مسئله افغانستان راه حل نظامی ندارد، اظهار داشت: ناتو به عنوان بزرگترین اتحاد نظامی جهان با 1.5 میلیون سرباز در افغانستان شکست خورده است.

 با طالبان کاری نداریم

وی افزود: آمریکا مدام ما را تحت فشار قرار می‌داد که سنگرهای طالبان در وزیرستان شمالی وجود دارد؛ سرانجام ما وارد عمل شدیم و 1 میلیون نفر از وزیرستان شمالی آواره شدند.

به گفته خان، ما معتقدیم افغانستان از خارج قابل کنترل نیست و افغان‌ها همیشه آزادی‌خواه بودند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه در افغانستان این تصور غلط وجود دارد که پاکستان توسط ساختارهای نظامی کنترل می‌شود، افزود: ارتش در هر مرحله از دولت من حمایت می کند و جای تأسف است که پاکستان را مقصر بحران افغانستان بدانیم.

وی گفت: طالبان باید با ما چه کند؟ شما باید از طالبان بپرسید. میلیون‌ها پناهجو در پاکستان وجود دارد حال چگونه می توان بررسی کرد کدامیک از آنها عضو طالبان هستند. اسلام‌اباد سعی کرد طالبان را راضی کند تا با دولت افغانستان مذاکره کند.

عمران‌خان یادآور شد: اگر فکر می‌کنید طالبان نباید در دولت افغانستان حضور داشته باشد، پس با حمایت آمریکا جنگ را ادامه دهید. ما با طالبان کاری نداریم و در افغانستان نیز به گروه خاصی هیچ علاقه ای نداریم؛ ما فقط خواهان صلح در افغانستان هستیم.

به گفته وی، با وجود خانواده‌های چند رهبر طالبان که در اینجا زندگی می کنند، ما فقط می توانیم طالبان را مجبور به مذاکره کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه