ارسال به دیگران پرینت

نخستین مجتمع فرهنگی قرآنی مهریز احداث می شود

یزد- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز از آغاز عملیات احداث نخستین مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی این شهرستان با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در محله سلمان خبر داد.

نخستین مجتمع فرهنگی قرآنی مهریز احداث می شود

محمدحسن زارعیان  اظهار داشت: کلنگ نخستین مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی در زمینی به مساحت ۲ هزا رو ۷۰۰ مترمربع در محله سلمان به مناسبت عید غدیر خم به زمین زده شد.

وی عنوان کرد: مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان توسط خیر مهریزی احداث می‌شود و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

زارعیان با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی در شهرستان مهریز بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر در شهرستان مهریز ۶۳.۳ مترمربع فضای فرهنگی در مهریز وجود دارد که این میزان در مقایسه با سرانه فضاهای فرهنگی سایر شهرستان‎‌های استان بسیار کمتر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مهریز ادامه داد: هدف از احداث این مجتمع، افزایش فضای فرهنگی و مکانی مناسب برای فعالان فرهنگی و مذهبی در این شهرستان است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت تصریح کرد: متناسب با ایجاد شهرک‌ها و نوسازی محلات و مهاجرپذیر بودن شهرستان مهریز باید فضاهای فرهنگی، هنری و قرآنی نیز توسعه پیدا کند.

زارعیان گفت: شهرستان مهریز دارای فعالان قرآنی و مذهبی در رشته های مختلف از جمله قرآن، عترت، هنرهای تجسمی، نمایشی، شعر و ادبیات، خوشنویسی، فیلم و عکس، موسیقی، تعزیه خوانی و چاووشی خوانی است که باید مکان مناسبی برای فعالیت آنها وجود داشته باشد.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه