ارسال به دیگران پرینت

نوشتن یک رپورتاژآگهی ایده آل

اگر دلتان می‌خواهد برای موفقیت و دیده شدن کسب و کارتان، کاری بکنید، بهترین کار نگارش و انتشار یک رپورتاژآگهی است. اما بهتر است بدانید که میزان شوق و اشتیاقی که برای نگارش متن رپرتاژآگهی می‌گذارید، بر مخاطب تاثیر مستقیم دارد.

نوشتن یک رپورتاژآگهی ایده آل

این مطلب توسط  اداره بازرگانی  با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

برخی از نویسندگان به دنبال جستجو و کشف ایده‌های تازه هستند. این نویسندگان بیشتر از نویسندگان عادی به اهداف مورد نظر خودشان می‌رسند. یک مشکل دیرینه درباره نویسندگان وجود دارد. این مشکل رخوت و سستی نویسنده است که او را از مسیر درست دور می‌کند. می‌دانیم که نگارش رپورتاژآگهی نیاز به مهارت و دانش خاصی دارد که همه نویسندگان از آن بهره مند نیستند. این دانش و مهارت‌ها، نویسنده متون تبلیغاتی را به مرتبه آزمایش می‌کشاند.

اگر شما از آن دسته نویسندگان رپورتاژآگهی و متون تبلیغاتی هستید که در کار خود دچار سردرگمی شده و نمی‌توانید ایده‌های نو بدهید، پیشنهادات کارشناسان در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

تحقیق کردن

یکی از الزامات نگارش رپورتاژآگهی، دانستن درباره موضوع آگهی است. هرچه بیشتر درباره محصولات و خدمات تبلیغاتی مورد نظر اطلاعات کسب کنید، رپورتاژآگهی بهتری خواهید نوشت. این اطلاعات از طریق خواندن، گوش دادن، جستجو کردن، دیدن و فکر کردن به دست می‌آید. در ایام گذشته، نویسندگان رپرتاژآگهی به خواندن مجلات و روزنامه‌های مختلف می‌پرداختند و کتابخانه‌های بزرگی داشتند. اما چیزی که امروزه در دسترس شما قرار دارد و نکته مثبتی تلقی می‌شود، اینترنت است. نوشتن به معنای تحقیق کردن است.

خلاصه نویسی

هنگامی که می‌خواهید شروع به نوشتن کنید، فهرستی ساده از ایده‌های اصلی را تهیه کنید. با این کار نقشه‌ای فراهم می‌شود که ذهن شما به وسیله آن قادر به ایده پردازی بشود. محدودیت رمز خلاقیت است.

زندگی کردن

برای نوشتن مطلب باید زندگی کنید. غذا خوردن نیازمند جویدن است. شکست‌های پی در پی، یک همبرگر بی‌نظیر، بحث با خانواده، لحظه ای در کتابفروشی و رد شدن از یک خیابان کثیف همه می‌توانند یکی از مواردی باشند که در متن رپورتاژآگهی شما می‌آیند. استفاده از تجربیات خوب و بد در این زمینه کمک کننده هستند.

تقویت شوق نویسندگی

برای نگارش یک رپورتاژآگهی خوب باید مطالبتان دارای تعهد و پیوستگی باشند. ناتوان دیدن خودتان در برابر یک صفحه خالی، کار اشتباهی است. باید آن را به چشم یک فرصت ببینید. مسلم است که در طول این مسیر به طور متعدد ناامید خواهید شد و شکست خواهید خورد اما نباید خودتان را ببازید. با قدرت به مسیر خود ادامه دهید. به استعداد خود ایمان بیاورید، قلم را بردارید و بنویسید.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه بر بیش از ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب و کار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار می‌توانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شماره‌های ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شماره‌ی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ و ۰۹۱۹۰۰۲۰۹۶۱ تماس بگیرند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه