ارسال به دیگران پرینت

اقدامات لازم برای ورود به بازار دیجیتال

برای ورود به بازار دیجیتال ابتدا باید در مورد فضای اینترنتی اطلاعات کافی داشته باشید. در حال حاضر کسب و کار اینترنتی پر درآمدترین شغل در جامعه است. به هر شغلی که از طریق اینترنت کسب در آمد کند، کسب و کار اینترنتی می گویند.

اقدامات لازم برای ورود به بازار دیجیتال

برای ورود به بازار دیجیتال ابتدا باید در مورد فضای اینترنتی اطلاعات کافی داشته باشید. در حال حاضر کسب و کار اینترنتی پر درآمدترین شغل در جامعه است. به هر شغلی که از طریق اینترنت کسب در آمد کند، کسب و کار اینترنتی می گویند.

گام اول برای ورود به بازار اینترنتی طراحی سایت است. برای اینکار می توانید از شرکت های طراحی سایت مانند سایت دارکوب کمک بگیرید. در ابتدا باید بدانید که چه نوع وب سایتی می خواهید طراحی کنید، زیرا هر نوع وب سایت هزینه متفاوتی دارد. طراحی سایت فروشگاهی با طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت آگهی و نیازمندی بسیار متفاوت است. مورد دیگری که باید مد نظر داشته باشید تحقیق در مورد انواع سیستم های طراحی سایت است.

برای طراحی سایت به ابزارها و سیستم های مختلفی نیاز دارید. هرکدام از این سیستم ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. سیستم های مدیریت محتوایی که شما می توانید برای طراحی سایت فروشگاهی خود از آن استفاده کنید شامل موارد زیر است:

  • وردپرس (Wordpress)
  • جوملا (Joomla)
  • دروپال (Drupal)
  • اوپن کارت (open cart)
  • ویکس

وردپرس بهترین سیسم مدیریت محتوا است که شما می توانید از آن برای طراحی سایت خود استفاده کنید. طراح سایت وردپرس می تواند به شما در طراحی سایت با استفاده از وردپرس کمک کند. در این مقاله در مورد ورود به بازار دیجیتال بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بازار چیست؟

پدر بازاریابی مدرن آقای فلیپ کالتر تعریف جامعی در مورد بازار ارائه می دهد. او بازار را اینگونه تعریف می کند: "بازار مشتمل بر تمام مشتریانی است که دارای نیاز و خواسته مشترک هستند و برای تامین نیاز خود، به انجام مبادله می پردازند و توانایی انجام این کار را دارند." این یک تعریف کلی در مورد بازار است.

تعریف بازار دیجیتال یا اینترنتی 

همانطور که از نام آن پیدا است بازار دیجیتال به بازاری گفته می شود که افراد علائق خود درباره یک موضوع یا فعالیت را از طریق اینترنت با سایرین به اشتراک می گذارند. اطلاعات کافی در مورد اینترنت برای ورود به بازار دیجیتال الزامی است.

فرق یک بازار سنتی با بازار اینترنتی در این است که در بازار سنتی شما برای خرید یک محصول باید به مغازه مراجعه کنید که در اکثر موارد بسیار وقت گیر است. اما در بازار اینترنتی بجای مغازه سایت وجود دارد و شما می توانید با یک کلیک محصول دلخواه را خود را به راحتی خریداری کنید. در ادامه در مورد ویژگی های کسب و کار اینترنتی و چگونگی راه اندازی آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های کسب و کار اینترنتی 

همانطور که می دانید کسب و کار اینترنتی دارای 3 ویژگی منحصر به فرد است. این سه ویژگی عبارتند از:

  • برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما به اینترنت نیازمند هستید.
  • برای ادامه و بقای کسب و کار خود قطعاً به اینترنت نیاز خواهید داشت.
  • بدون اینترنت هیچ کسب و کار اینترنتی ادامه پیدا نخواهد کرد.

هر کسب و کاری دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بررسی مزایای کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی دارای مزایایی است. این مزایا عبارتند از:

  • با ایجاد کسب و کار اینترنتی خودتان رئیس خودتان هستید.
  • برای شروع کسب و کار اینترنتی نیاز به هزینه زیادی ندارید و می توانید با هزینه کمتری کسب و کارتان را راه اندازی کنید. (البته باید در نظر داشته باشید که راه اندازی بعضی از کسب و کارهای اینترنتی هزینه زیادی را می طلبد.)
  • برای کسب و کار اینترنتی شما به مکان خاصی نیاز ندارید و می توانید در منزل نیز به کسب و کارتان برسید.
  • برای انجام فعالیت به ساعت خاصی نیاز ندارید و می توانید در تمام ساعات شبانه و روز مشغول فعالیت باشید.
  • کسب و کارهای اینترنتی قابلیت توسعه دارند.
  • درآمد کسب و کار اینترنتی مناسب است.
  • امکان فروش محصولات در سرتاسر کشور
  • امکان انجام تبلیغات رایگان در سایت های آگهی رایگان

بررسی معایب کسب و کار اینترنتی 

ممکن است بعد از خواندن مزایای کسب و کار اینترنتی به فکر راه اندازی این نوع کسب و کار باشید. اما بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد راه اندازی کسب و کارتان در مورد معایب آن نیز بدانید.

  • گاهی با انجام یک کار اشتباه تمامی زحمات شما از بین می برد. باید به این نکته توجه داشته باشید که کسب و کارهای اینترنتی بسیار حساس هستند.
  • برای پیشرفت در کسب و کار اینترنتی باید ایده و خلاقیت داشته باشید. در غیر این صورت قطعاً شکست خواهید خورد.
  • برای موفیقت در کسب و کار اینترنتی باید به طور مداوم پیگیر آن باشید.
  • درکسب و کارهای اینترنتی باید صبور باشید. زیرا موفق شدن در این کسب و کارها کمی زمان بر است.

همانطور که در مقدمه به آن اشاره شد برای ورود به بازار دیجیتال باید با فضای اینترنت آشنایی کامل داشته باشید. تا این قسمت با کسب و کار اینترنتی، مزایا و معایب آن آشنا شدید. حال می خواهیم در مورد اینکه از کجا شروع به کار کنیم صحبت کنیم.

نقطه آغاز فعالیت های اینترنتی:

همه کارها یک نقطه آغاز دارند. نقطه آغاز کسب و کار اینترنتی وجود یک ایده نو و خلاقانه است. اینکه فقط یک وب سایت داشته باشید دلیل بر موفقیت شما نخواهد بود. در واقع زمانی شما در کسب و کار اینترنتی خود موفق شده اید که بتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید. برای ورود به بازار دیجیتال و آغاز کسب و کار اینترنتی باید روی ایده خود وقت بگذارید و سعی کنید ایده ای نو را معرفی کنید. زیرا مردم از ایده های تکراری استقبال نخواهند کرد.

مراحل لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی 

برای شروع به کسب و کار اینترنتی باید مراحلی را طی کنید در ادامه به بررسی این مراحل می پردازیم.

  1. بررسی جزئیات کسب و کار اینترنتی: ابتدا باید بازار هدف، کانال های ارتباطی، مدل کسب و کار اینترنتی و ... را به طور کامل و دقیق مشخص کنید.
  2. انتخاب نام برای کسب و کار خود: قدم بعدی برای شروع کسب و کار اینترنتی انتخاب نام مناسب است. بهتر است یک نام مناسب و مرتبط با برند خود انتخاب کنید زیرا این نام بعدها بر روی دامنه و برند شما قرار می گیرد.
  3. انتخاب هاست مناسب: مرحله بعدی انتخاب هاست (میزبان) مناسب است. می توانید برای اطلاع از سرعت و امکانات یک هاست مناسب در اینترنت جستجو کنید.
  4. طراحی سایت: قدم بعدی طراحی سایت است. بهتر است که از شرکت های مطرح و معتبر در این زمینه کمک بگیرید. همچنین بسیاری از شرکت ها اقدام به فروش ویدیوی آموزشی کرده اند و شما می توانید از این ویدیوها استفاده کنید و سایت خود را طراحی کنید. نکته بعدی سئو سایت است که شما باید به آن توجه داشته باشید. زیرا سئو سایت به بالا رفتن رتبه شما کمک می کند. طراحی پورتال در دهه اخیر بسیار مورد توجه شرکت های نرم افزاری قرار گرفته است. ممکن است بعضی از افراد متوجه تفاوت پورتال با سایت نباشند بنابراین بهتر است در ابتدا در مورد تفاوت این دو اطلاعات کافی داشته باشید.
  5. طراحی محصول: در این مرحله باید محصولی برای فروش طراحی کنید. قطعاً این محصول لازم نیست کالای فیزیکی باشد.
  6. بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ: بازاریابی قدم بعدی است. بعد از طراحی محصول باید به فکر فروش آن باشید. برای اینکه محصول خود را بفروشید باید بازاریابی انجام دهید. فقط با راه اندازی سایت نمی توانید مشتری پیدا کنید. بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند تا برای سایت خود مشتری پیدا کنید. بازاریابی اینترنتی روش های گوناگونی دارد. به عنوان مثال می توانید با درج پست مهمان کالای خود را تبلیغ کنید یا اینکه می توانید با درج آگهی رایگان در سایت های درج آگهی رایگان بدون هیچ هزینه ای محصول خود را تبلیغ کنید.

نتیجه گیری

بعد از همه گیری اینترنت در بین مردم بسیاری از افراد از فضای به وجود آمده استفاده کرده و توانسته اند برای خود کسب درآمد کنند. روش های مختلفی از راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد. شما باید بدانید که داشتن سایت به تنهایی باعث موفقیت شما نمی شود. بلکه برای موفقیت باید از تبلیغات استفاده کنید.

یکی از روش های تبلیغاتی برگزاری مزایده آنلاین است. این روش می تواند به شناخته شدن شما کمک کند. در این مقاله سعی کردیم در مورد ورود به بازار دیجیتال بیشتر صحبت کنیم. اولین قدم برای ورود به بازار دیجیتال و آغاز کسب و کار اینترنتی طراحی سایت است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه