ارسال به دیگران پرینت

خلف وعده صهیونیست ها به امارات و احتمال لغو توافق نفتی

رژیم صهیونیستی در نظر دارد تا در توافق نفتی با امارات تجدیدنظر کند و این موضوع ممکن است آینده روابط دو طرف را تحت تاثیر قرار دهد.

خلف وعده صهیونیست ها به امارات و احتمال لغو توافق نفتی

 رژیم صهیونیستی در نظر دارد که توافق نفتی با امارات را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

گفته شده بازنگری در توافقنامه انتقال نفت امارات به اروپا از طریق اراضی اشغالی طبق دستور نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

«کارین الهرار»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در همین ارتباط گفت: این پروژه هیچ سودی برای اقتصاد ما نخواهد داشت و لغو چنین توافقی هیچ خسارتی به اسرائیل در زمینه انرژی و اقتصادی وارد نخواهد کرد.

به موجب این توافق قرار بود که نفت امارات از طریق خطوط نفتی ایلات و عسقلان و سواحل دریای مدیترانه راهی اروپا شود. بر هم خوردن این توافق سبب شعله ورشدن بحران در روابط امارات و رژیم صهیونیستی خواهد شد و توافق «آبراهام» برای عادی سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی را با خطر روبرو خواهد کرد.

یک منبع بلندپایه دیپلماتیک در ابوظبی گفته است حتی پیش از روی کار آمدن کابینه جدید در تل آویو یک پیام آشکار به امارات ارسال شد که براساس آن تغییر کابینه تل آویو نه تنها به لغو موقتی توافق منجر خواهد شد، بلکه وزیر جدید محیط زیست قصد دارد این توافق را به طور کامل از بین ببرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه