ارسال به دیگران پرینت

خرید ۴ میلیون تن گندم تا ۲۸ تیر ماه/ ۹۲ درصد از پول گندمکاران پرد

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران مقدار خرید گندم را تا ۲۸ تیرماه ۴ میلیون تن اعلام کرد و گفت: ۹۲ درصد از پول گندمکاران پرداخت شده است.

خرید ۴ میلیون تن گندم تا ۲۸ تیر ماه/ ۹۲ درصد از پول گندمکاران پرد

سید محمد تقی طباطبایی گفت: از شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون ۴ میلیون تن گندم به ارزش ۱۹۵ هزار میلیارد ریال به‌صورت تضمینی در ۳۱ استان خریداری شده است.

وی از پرداخت بیش از ۱۷۹ هزار میلیارد ریال، معادل ۹۲ درصد از پول گندمکاران خبر داد و یادآور شد: ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تن از این مقدار گندم در استان‌های خوزستان، فارس، گلستان و کرمانشاه از کشاورزان خریداری شده است که خوزستان با ۱.۲ میلیون تن، فارس با ۴۶۴ هزار تن، گلستان با ۴۴۸ هزار تن و کرمانشاه ۳۳۸ هزار تن پیشتاز در خرید هستند.

پرداخت ۹۹ درصد از مطالبات کلزاکاران

مشاور فرهنگی و رسانه‌ی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: خرید تضمینی ۱۲۴ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است که استان‌های گلستان، خوزستان و مازندران را پیشتاز در عملیات خرید تضمینی این محصول هستند. همچنین تقریباً تمام مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

طباطبایی در خصوص کالاهای اساسی، میزان توزیع این کالاها را از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۱۰۵ هزار تن برنج، ۳۰۹ هزار تن شکر و ۴۸۸ هزار تن روغن در این مدت از طریق شبکه‌های توزیع در بازار عرضه شده است.

وی همچنین گفت: مقدار ۵۶۴ هزار تن گندم و ۴۸۳ هزار تن آرد در دو بخش یارنه‌ای (نوع یک و دو) و صنف و صنعت توزیع شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه