ارسال به دیگران پرینت

وزارت دادگستری آمریکا:

یک ایرانی مقیم کانادا اعتراف کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور زده

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شب گذشته یک ایرانی مقیم کانادا اعتراف کرده که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور زده است. یوسفی جم، ۳۳ ساله ساکن اونتاریو کانادا بوده و با همدستی چند شخص ایرانی دیگر از جمله عبدالله مومنی رستمی که گفته می‌شود ساکن ایران است، اعتراف کرده که کالا‌های سه شرکت آمریکایی را به ایران صادر کرده است.

 یک ایرانی مقیم کانادا اعتراف کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور زده

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شب گذشته یک ایرانی مقیم کانادا اعتراف کرده که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور زده است.

به گزارش سایت وزارت دادگستری آمریکا، وزارت دادگستری آمریکا چند ساعت پیش اعلام کرد که این ایرانی مقیم کانادا به نام آرش یوسفی جم اعتراف کرده که کالاهای تحریم‌شده را به ایران صادر کرده و قانون تحریمی آمریکا علیه کشورمان را نقض کرده است.

یوسفی جم، 33 ساله ساکن اونتاریو کانادا بوده و با همدستی چند شخص ایرانی دیگر از جمله عبدالله مومنی رستمی که گفته می‌شود ساکن ایران است، اعتراف کرده که کالاهای سه شرکت آمریکایی را به ایران صادر کرده است.

نکته خنده‌دار این ادعا این است که بنا به اسناد دادگاه وی با ارسال 9 برد دیس‌شارژ الکترونیکی، یک سی‌پی‌یو، دو موتور سروو، و 2 میل‌ لنگ مرتبط با صنعت ریلی را به ایران ارسال کرده است.

بنا به اعتراف جم، این کالاها نخست با هدف پنهان کردن اصلی به امارات صادر شده و سپس به ایران برده شده‌اند.

دادگاه می‌گوید: جم می‌دانسته که این کالاها قرار است به ایران برسد. آنها پول این محصولات را هم از طریق بانک‌هایی در کشورهایی به غیر از ایران گرفته‌اند تا بتوانند مقصد نهایی کالاهای صادراتی را پنهان کنند.

قرار است در ماه اکتبر حکم نهایی جم صادر شده و بنا به گفته قاضی پرونده ممکن است وی به 5 سال زندان و به پرداخت 250 هزار دلار جریمه محکوم شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه