ارسال به دیگران پرینت

تعداد مراجعین به اورژانس در اردبیل ۱۰ برابر افزایش یافته است

رئیس مرکز اورژانس کرونای بیمارستان امام خمینی اردبیل گفت: در روزهای اخیر میزان مراجعه بیماران با علائم مشکوک کرونایی در اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل ۱۰ برابر افزایش یافته است.

تعداد مراجعین به اورژانس در اردبیل ۱۰ برابر افزایش یافته است

غلامرضا حمیدخلق  اظهار کرد: با شیوع کرونای دلتا وضعیت مراجعین و بستری‌ها در استان اردبیل نیز رو به افزایش گذاشته به گونه‌ای که ما با بیشترین حجم بیماران با علائم کرونای دلتا در اردبیل روبه‌رو هستیم به طوری که تخت اکثر بخش‌ها پر شده و ما انتظار داریم هموطنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوع و خیز خطرناک این ویروس وحشی باشند.

وی تصریح کرد: با شیوع کرونا از ۱۷ ماه پیش ما مجبور شدیم تا ساختمان ترومای بیمارستان امام خمینی اردبیل را به بخش پذیرش بیماران کرونایی تبدیل کنیم به گونه‌ای که این وضعیت مداوای بیماران کرونایی را سرعت داد و از بسیاری از استان‌ها در کنترل این بیماری موفق عمل کردیم.

رئیس مرکز اورژانس کرونای بیمارستان امام خمینی اردبیل گفت: با فعالیت مرکز اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل در سطح‌بندی مشخص مراجعین در گام اول به بخش‌های تشخیصی ارجاع داده می‌شوند که در بیش از ۹۰ درصد مراجعات کار به صورت تخصصی در تشخیص بیماری کرونا به پیش رفته و خدمات شبانه‌روزی رادیولوژی، سی. تی. اسکن، آزمایشگاه و سایر بخش‌های تشخیصی را در بیمارستان امام شاهد هستیم.

حمیدخلق افزود: برخی از بیماران به دلیل شرایط حاد به مراقبت‌های ویژه ارجاع داده شده و بخشی نیز در تخت‌های عادی دوران قرنطینه خود را سپری می‌کنند.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات و گرفتاری‌های موجود در اورژانس را مراجعه دیرهنگام بیماران و تشدید عفونت‌های ریوی اعلام کرد و ادامه داد: در بسیاری از موارد مراجعات از سوی بیماران که اغلب خانوادگی گرفتار می‌شوند، دیرهنگام انجام می‌شود که این خود عامل تشدید اوضاع بیماری و بستری شدن آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همکاران ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا بدون فوت وقت در سریع‌ترین زمان کار تشخیصی و درمانی را انجام دهند و با توجه به اینکه کرونا در گروه بیماری‌های نوپدید است، در این ۱۷ ماه تجارب زیادی را کسب کردیم و در حال حاضر بهترین توصیه و تاکید ما بر این است تا افراد با علائم اولیه و به موقع به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر و با شیوع ویروس کرونای دلتا علائم بیماری شبیه به سرماخوردگی است به طوری که برخی از افراد با گلو درد، اسهال، بی‌اشتهایی، تب و بی‌قراری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که قطعاً در صورت داشتن علائم این چنینی باید بیماران به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه و دوران قرنطینه یا در منزل و یا در بیمارستان سپری کنند.

حمیدخلق بیان کرد: ما در روزهای اخیر با افزایش مراجعین به بیمارستان‌ها روبه‌رو بودیم که دلیل عمده آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیش از نیمی از جمعیت استان است که بخش عظیمی از مردم همچنان نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و دوری از تجمعات دچار سهل‌انگاری و قصور هستند.

رئیس مرکز اورژانس کرونای بیمارستان امام خمینی اردبیل ادامه داد: عمده گرفتاری‌ها در این دوره خانوادگی و انتقال ویروس به صورت دسته جمعی است که تعداد مراجعین در روزهای اخیر نشان می‌دهد که شرایط حادی را در کنترل پیک پنجم شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در گام اول آزمایش پی.سی. آر در مراجعین با علائم مشکوک گرفته می‌شود که در صورت وضعیت حاد بیماری به ویژه تنگی نفس، ما مجبور به نگهداری بیمار در بخش‌های کرونایی هستیم که البته بیماران زمینه‌ای نظیر بیماران دچار حملات قلبی، فشار خون و پیوندی باید به دقت مراقب نوع جهش‌یافته کرونا در این دوره باشند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه