ارسال به دیگران پرینت

لغو جلسه سران قوا| رفتار روحانی و قالیباف گره ای از مشکلات باز نمی کند

حالا در این میان از آنجایی که سیاستمداران در ایران لشگری را دور خود جمع می‌کنند که به وقت مناقشه به کمکشان بیاید شاهد جدل میان نزدیکان دو طیف هستیم.

لغو جلسه سران قوا| رفتار روحانی و قالیباف گره ای از مشکلات باز نمی کند

لغو جلسه سران قوا به خواست روحانی به دلیل نگرانی از ناقل بودن قالیباف باعث شد نزدیکان دو طرف علیه یکدیگر به اظهارنظر بپردازند.

درحالی که دیروز بیش از چهار هزار نفر در 24 ساعت به کرونا مبتلا شدند تا رکورد کشور در این زمینه شکسته شود، کرونا موجب یک جدل سیاسی میان روسای قوای مجریه و مقننه شده است! به دلیل اینکه رئیس مجلس به سرکشی از بیمارستان امام خمینی (ره) تهران رفته و از بخش بیماران کرونایی دیدار کرده، رئیس جمهور جلسه سران قوا را که قرار بود دیروز برگزار شود کنسل کرد تا مبادا امکان انتقال ویروس از قالیباف به روحانی وجود داشته باشد! در واقع از زمانی که کرونا در کشور شایع شد حسن روحانی یکی از بالاترین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده است.

ماجرای اخیر میان رئیس مجلس و رئیس جمهور بار دیگر نشان داد که سیاست در ایران تا چه حد سیاست زده است! حسن روحانی دیگر نیازی به رای مردم ندارد، او احتمالا به یک بازنشسته سیاسی تبدیل می‌شود بنابراین شاید گمان می‌کند به عنوان یک فرد 72ساله دیگر نباید کمترین ریسک کرونا را هم بپذیرد و به همین دلیل جلسه سران قوا را که در آن سه نفر با فاصله چهار متری از هم می‌نشینند را لغو می‌کند! در آن سو اما محمدباقر قالیباف هنوز سودای پاستور دارد! او اگرچه رئیس بهارستان است اما کیست که نداند اگر لحظه‌ای شانس ریاست جمهوری را بدست آورد، از هر تلاشی دریغ نمی‌کند! برای قالیباف 59 ساله هنوز ریسک حضور در اجتماعات کرونایی به دستاوردهای سیاسی‌اش می‌ارزد! به ویژه اینکه او می‌داند بخشی از مردم که به روحانی رای دادند در 1400 پای صندوق نمی‌آیند بنابراین قالیباف این بار قرار است از همان مردمی رای بگیرد که او را رای اول تهران کردند. در این میان طبیعی است که با وجود این افراط و تفریط‌ها انتظار اینکه اوضاع سروسامان یابد انتظار زیادی خواهد بود، باید به مردم گفت مراقب خودتان باشید که اینجا کسی مواظب شما نیست!

نکته جالب این است که رفتار هر دو رئیس بی‌فایده است و به عبارتی گره از مشکلات نمی‌کاهد! رئیس جمهور به عنوان مهمترین مقام اجرایی کشور یعنی کسی که بسیاری از امور به او ختم می‌شود از موقعیت امن خود خارج نمی‌شود! رئیس مجلس هم که خارج می‌شود و به بخش‌های مختلف سرکشی می‌کند فایده‌ای ندارد چرا که اصلا این گونه اقدامات ربطی به حوزه اختیارات او ندارد! شاید شجاعت قالیباف قابل تحسین باشد که حاضر به انجام اقداماتی پرریسک است اما در نهایت این اقدامات سودی به حال مردم ندارد چرا که اساسا جایگاه رئیس قوه مقننه چیز دیگری است! همین هم باعث شده برخی بگویند قالیباف به دنبال خودنمایی است!

حالا در این میان از آنجایی که سیاستمداران در ایران لشگری را دور خود جمع می‌کنند که به وقت مناقشه به کمکشان بیاید شاهد جدل میان نزدیکان دو طیف هستیم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه