ارسال به دیگران پرینت

«توکیو» بی‌نشان از رویداد بزرگ المپیک| یک «سلام» سهم ایران است!

کمتر از ٢٤ ساعت تا برگزاری مراسم افتتاح رسمی بازی‌های المپیک بخش های مختلف شهر میزبان این رویداد بزرگ نشانی از المپیک ندارد و «کرونا» همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.

«توکیو» بی‌نشان از رویداد بزرگ المپیک| یک «سلام» سهم ایران است!

 سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در حالی بعد از یک سال وقفه از روز جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد فراگیری کرونا در ژاپن و اعتراضات مردمی اگر باعث لغو این بازی‌ها نشده اما تاثیرات منفی خود را به جا گذاشته تا آنجا که نشانه‌های پررنگی از این رویداد در سطح شهر به چشم نمی‌خورد.

فرودگاه ناریتا که محل ورود کاروان ورزش کشورها به توکیو است جز پوستری که بیانگر خوش آمدگویی به مسافران توکیو و به زبان‌های مختلف است و همچنین چند پوستر در سر در برخی ورودی‌ها، نشان دیگری از المپیک ندارد.

«توکیو» بی‌نشان از رویداد بزرگ المپیک/ یک «سلام» سهم ایران است!

بخشی از فرودگاه ناریتا

از این دست نشان‌ها در مسیر فرودگاه به سطح شهر هم اصلاً به چشم نخورد در حالی که همه مقامات، مسئولان، ورزشکاران و مربیان کشورها از این مسیر به داخل شهر و بعد از آن هتل محل اقامت خود منتقل می‌شوند و به جا بود این مسیر گویای برگزاری رویداد مهم المپیک در توکیو باشد.

«ترمینال» یکی دیگر از مکان‌های پررفت و آمد المپیک حداقل در این روزهای ابتدایی است، مسافران توکیو بعد از خروج از فرودگاه در ترمینال مستقر می‌شوند تا از این مکان به سمت هتل حرکت داشته باشند.

«توکیو» بی‌نشان از رویداد بزرگ المپیک/ یک «سلام» سهم ایران است!

تزئینات ورودی ترمینال که نشانی از المپیک ندارد

این برنامه در مورد ایرانی‌ها هم اجرا شد، در حالی که ترمینال هم نشانی از رویداد المپیک نداشت، در ورودی این بخش یک تابلوی خوش آمدگویی به زبان‌های مختلف نصب شده بود که واژه ایرانی «سلام» هم در آن دیده می‌شود. دیواره‌ها هم به تزئیناتی غیر المپیکی و ورزشی مزین شده بود.

«توکیو» بی‌نشان از رویداد بزرگ المپیک/ یک «سلام» سهم ایران است!

سلام به زبان‌های مختلف در فرودگاه ناریتا

فقط اینکه ماشینی که ویژه انتقال افراد از ترمینال به هتل در نظر گرفته شده لوگویی از المپیک را روی بدنه خود دارد اما «ال سی دی» داخل ماشین نمایشگر هیچ تبلیغی از المپیک نبود. این ماشین‌ها مسئولیت انتقال و جابه‌جایی «انفرادی» افراد را بر عهده دارند.

اما وضعیت سطح شهر توکیو در فاصله کمتر از یک روز مانده به آغاز المپیک به چه صورت است؟ در پاسخ به این پرسش هم شاید "بی نشانی" بهترین پاسخ باشد آنگونه که اگر فردی بی اطلاع از رویداد مهم پیش رو باشد، کمتر شانسی دارد برای اینکه بتواند بر اساس المان‌ها، حدس و گمانی از برگزاری المپیک داشته باشد چرا که در چهار راه‌ها، جدول میان دو لاین خیابان‌ها، اطراف چراغ راهنما، در محل بیلبوردها و.... یادآوری از المپیک و برگزاری آن در توکیو نشده است.

با این شرایط توکیو از روز جمعه به صورت رسمی میزبان بازی‌های المپیک ٢٠٢٠ خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه