ارسال به دیگران پرینت

کرزای از آغاز مذاکرات صلح با طالبان خبر داد

رئیس جمهور سابق افغانستان با اعلام آتش بس میان نیروهای طالبان و حکومت افغانستان در ولایت بادغیس، از آغاز مذاکرات صلح با طالبان طی ۲ روز آینده خبر داد.

کرزای از آغاز مذاکرات صلح با طالبان خبر داد

مقامات محلی در ولایت بادغیس افغانستان از برقراری آتش بس میان نیروهای دولتی و طالبان در این ولایت خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «حسام‌الدین شمس» والی بادغیس اعلام کرده که این آتش بس با وساطت بزرگان اقوام ساکن در این ولایت توسط طالبان پذیرفته شده است.

در همین حال، «حامد کرزای» رئیس جمهور سابق افغانستان نیز امروز طی سخنانی از آغاز مجدد گفتگوهای صلح میان دولت و نیروهای طالبان در این کشور طی دو روز آینده خبر داد.

کرزای با تاکید بر موقعیت مهم و راهبردی جغرافیایی افغانستان، بر لزوم حفظ امنیت در این کشور تاکید کرده و تمامی جنگ‌های افغانستان طی بیست سال گذشته را نیابتی خواند.

این درحالیست که تلویزیون دولتی افغانستان از تصمیم طالبان برای اعلام سه ماه آتش بس میان این گروه و دولت کابل در صورت خارج کردن نام ۷ هزار نفر از افراد طالبان از فهرست تروریست‌های سازمان ملل متحد خبر داده است.

دولت افغانستان اعلام کرده که در صورت پذیرش پیشنهاد طالبان مبنی بر خارج کردن نام بیش از ۷ هزار عضو این گروه از فهرست افراد تروریست‌های سازمان ملل، آتش بس سه ماهه میان طالبان و نیروهای دولتی برقرار خواهد شد. ‌

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه