ارسال به دیگران پرینت

راهکار‌هایی برای کاهش استرس‌های روزمره|زندگی را آسان بگیرید

استرس‌های روزمره، جزء جدایی ناپذیر زندگی‌های امروزی است که با چند راهکار ساده می‌توان به راحتی آن‌ها را به حداقل رساند.

راهکار‌هایی برای کاهش استرس‌های روزمره|زندگی را آسان بگیرید

همه ما می‌دانیم که با وجود پیشرفته شدن جهان امروز، نبود اطمینان لازم، زندگی همه را فرا گرفته است؛ به طوری که هیچ کسی نمی‌تواند قاطعانه بگوید سلامتیش در معرض خطر است یا خیر؟! و یا این که محدودیت‌های مختلف در شرایط فعلی به چه صورت است و یا حتی نمی‌داند که با توجه به شرایط فعلی جهان، زندگی اش به حالت عادی بر می‌گردد یا خیر؟!

چرا که هضم نبود اطمینان در چنین شرایطی برای افراد بسیار سخت است و باید بدانند که این بار تنها زمانی در زندگی آن‌ها  نیست که با نبود اطمینان روبرو هستند. زیرا در این سال‌های اخیر، نبود اطمینان از شرایط موجود، در زندگی همه افراد مشهود است و همه آن‌ها را آزار داده است، امّا اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که این نبود اطمینان از درست شدن شرایط  صرفا برای این دوران نیست چرا که در زمان‌های مختلف بوده و افراد متفاوتی را تحت تاثیر خود قرار داده است که افراد می‌توانند با دنبال کردن برخی از راهکارها، با این موضوع مقابله و آرامش روحی و جسمی مطلوبی برای خود به ارمغان بیاورند.

شما باید بدانید نبود اطمینان از بهود شرایط جامعه، همیشه موقتی است و هرگز دائمی نیست و در این میان، مهم نیست که چه چیزی را پشت سر می‌گذارید بلکه مهم این است که این دوره بحرانی هم می‌گذرد و اگرچه نمی‌دانید چه زمانی این اتفاق می‌افتد، امّا باید اطمینان داشته باشید که شرایط زندگی به حالت عادی خود باز می‌گردد و این موضوع دلگرم کننده و خوشایند است که بدانید هر فصل پرتنش از نبود اطمینان در زندگی، موقتی و گذراست و نباید خود را به دلیل شرایط‌های دشوار و فراز و فرود‌هایی که در زندگی پیش می‌آیند آزار دهید چراکه استرس‌های موجود نیز تاریخ انقضا دارند.

پیش بینی = ایمنی + امنیت

برای این که احساس کنید کنترل خود را در دست دارید به دو چیز نیاز دارید که یکی ایمنی و دیگری امنیت است و درواقع، بدون این دو، زندگی شما با مشکلات عدیده‌ای همراه است و به همین دلیل است که برنامه‌های روزمره و ساز و کار‌های مقابله‌ای شما به دلیل نگرانی از شرایط موجود ازبین رفته است. این در حالی است که شاید پیش از این، با چنین معضلی روبرو نبوده اید.

هر زمانی که احساس کردید به دلیل فشار‌های موجود از کنترل خارج شده اید و هیچ روشی برای پیش بینی آینده ندارید، سعی کنید با امنیت بالا وارد میدان روبرو شدن با مشکلات شوید و یک مسیر عادی را پیش بگیرید و به آن نیز پاییند باشید و به جای این که به دیگران وابسته باشید که پیگیری کار‌های شما را کنند به چیز‌هایی که تحت کنترل خودتان هستند تمرکز کنید چرا که این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید زندگی خود را پیش بینی و کنترل کنید.

هرچند این موضوع طبیعی است که گاهی اوقات، از لحاظ روحی آن طور که باید نیستید، امّا شما باید احساسات منفی خود را کنترل کرده و تلاش کنید که شرایط روحی خود را مطلوب نگه دارید و به همین دلیل باید سعی کنید که  برای احساسات مثبت و منفی خود اسم بگذارید و هنگامی که در شرایط خوب و بد به سراغتان آمدند بدانید که به دلیل وضعیت فعلی است، امّا در این میان، باید فضایی را فراهم کنید و موارد منفی را کنار بگذارید.

واقعیت مربوط به خود را بپذیرید

این یک موضوع طبیعی است که وقتی شرایط افراد از امنیت و اطمینان لازم برخوردار نباشد آرزو کنند که شرایط بهتر و مطلوب تری داشته باشند، امّا این را هم باید توجه کنند که حتما واقعیت‌های مربوط به خود را بپذیرند چرا که وقتی بین آن چه که مطلوب فرد است و آن چه که در واقعیت وجود دارد اختلافی به وجود می‌آید فرد احساس ناامیدگی و افسردگی می‌کند و در این میان هم نباید اجازه دهد که چنین شرایط سختی را تجربه کرده و در حقیقت، نباید خود را برای شکست آماده کند و در مقابل، باید واقعیت مربوط به هر موقعیتی که در آن قرار دارد را بپذیرد و برای سازگاری با آن شرایط تلاش کند تا بتواند هرچه سریع‌تر تخیلات ذهنی خود را کنار بگذارد و واقعیت خود را بپذیرد چراکه از این طریق، راحت‌تر می‌تواند با دنیای واقعی ارتباط برقرار کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه