ارسال به دیگران پرینت

درباره اهمیت بندهای غروب آفتاب در برجام اغراق می‌شود

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: درباره اهمیت بندهای غروب آفتاب در برجام اغراق می‌شود.

درباره اهمیت بندهای غروب آفتاب در برجام اغراق می‌شود

 «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین امروز چهارشنبه در پیامی توییتری به توضیح درباره بندهای غروب آفتاب در برجام پرداخت.

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین در این باره نوشت: اغلب در خصوص اهمیت بندهای غروب آفتاب در برجام اغراق می‌شود. البته این بندها برای ایجاد اعتماد خوب هستند. اما دیر یا زود (بندهای) غروب آفتاب منقضی می‌شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: از دیدگاه عدم اشاعه هسته‌ای تنها تضمین معتبر راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطابق با بازرسی ناظران آن است.

درباره اهمیت بندهای غروب آفتاب در برجام اغراق می‌شود

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین دیروز دوشنبه در پیامی توییتری نوشته بود: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، بندهای غروب آفتاب در برجام قابل تمدید هستند؛ اما این کار تنها از طریق اجماع امکان‌پذیر است. بنابراین، احدی نمی‌تواند بر خلاف اراده ایران بحث‌هایی را به این کشور تحمیل کند. در هر صورت، بندهای غروب آفتاب، جزو مذاکرات وین برای بازگشت به توافق اولیه برجام نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منظور از «بندهای غروب آفتاب» در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام، بندهایی است که محدودیت‌های تعریف شده ذیل آنها برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران بعد از دوره‌های زمانی مشخصی منقضی می‌شوند.

تا کنون شش دُور مذاکره با هدف بازگشت آمریکا به برجام در شهر وین با حضور کشورهای باقیمانده در این توافق به انجام رسیده است؛ تهران در این ارتباط اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌های واشنگتن و راستی آزمایی آنها شرط رسیدن به توافقی در این راستا خواهد بود.

 

کد خبر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه