ارسال به دیگران پرینت

گفتگوهای امنیتی خلیج فارس به مذاکرات برجام ربطی ندارد

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی با تأکید بر اینکه «گفتگوهای امنیتی خلیج فارس به مذاکرات برجام ربطی ندارد»، تصریح کرد: احدی نمی‌تواند بحث‌هایی را خلاف اراده ایران به تهران تحمیل کند.

گفتگوهای امنیتی خلیج فارس به مذاکرات برجام ربطی ندارد

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین امروز دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، بندهای غروب آفتاب در برجام قابل تمدید هستند؛ اما این کار تنها از طریق اجماع امکان‌پذیر است.

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین در این باره ادامه داد: بنابراین، احدی نمی‌تواند بر خلاف اراده ایران بحث‌هایی را به این کشور تحمیل کند. در هر صورت، بندهای غروب آفتاب، جزو مذاکرات وین برای بازگشت به توافق اولیه برجام نیستند.

«میخائیل اولیانوف» در توییت دیگری اضافه کرد: برای روشن شدن موضوع: روسیه کاملاً از گفتگوهای امنیتی در خلیج فارس حمایت می‌کند، اما این مسئله متفاوتی است که نباید آن را با گفتگوهای برجام مخلوط کرد. امنیت در منطقه باید به صورت مستقل مورد بحث قرار بگیرد.

احدی نمی‌تواند خلاف اراده ایران بحث‌هایی را به تهران تحمیل کند

گفتنی است که منظور از «بندهای غروب آفتاب» در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام، بندهایی است که محدودیت‌های تعریف شده ذیل آنها برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران بعد از دوره‌های زمانی مشخصی منقضی می‌شوند.

گفتنی است که تا کنون شش دُور مذاکره با هدف بازگشت آمریکا به برجام در شهر وین با حضور کشورهای باقیمانده در این توافق به انجام رسیده است؛ تهران در این ارتباط اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌های واشنگتن و راستی آزمایی آنها شرط رسیدن به توافقی در این راستا خواهد بود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه