ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت: در استان‌های جنوبی کشور شاهد موج پنجم بیماری کرونا هستیم

اکنون نیز همانند موج چهارم کرونا در کشور تلاش می‌شود تا کمبود امکانات بیمارستانی و درمانی برای مقابله با این بیماری وجود نداشته باشد.

معاون وزیر بهداشت: در استان‌های جنوبی کشور شاهد موج پنجم بیماری کرونا هستیم

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبودی از نظر تامین امکانات درمانی در بیمارستان‌های کشور برای مقابله با موج پنجم کرونا و مداوای بیماران مبتلا وجود ندارد.

 قاسم جان‌بابائی روز دوشنبه در بازدید از مراکز درمانی مراغه افزود: هم‌اکنون با وجود آغاز موج پنجم این بیماری و افزایش شهرهای قرمز کرونایی، مراکز درمانی کشور آماده خدمات‌رسانی به بیماران است.

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر و در استان‌های جنوبی کشور شاهد موج پنجم بیماری کرونا هستیم و در برخی از مناطق دیگر کشور نیز تعداد بیماران سرپایی و بستری در حال افزایش است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اکنون نیز همانند موج چهارم کرونا در کشور تلاش می‌شود تا کمبود امکانات بیمارستانی و درمانی برای مقابله با این بیماری وجود نداشته باشد.

جان‌بابائی بیان کرد: با توجه به این شرایط، در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طی روزهای آینده تعداد شهرهای قرمز کرونایی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: افزایش بیماران سرپایی هشداری در روزهای اخیر برای تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی در زمینه افزایش شیوع این بیماری بوده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع‌های خانوادگی مهم‌ترین عامل در کاهش بار بیماری کرونا در موج پنجم خواهد بود.

معاون وزیر: کمبود امکانات برای مقابله با موج پنجم کرونا وجود ندارد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدید امروزش از مراکز درمانی مراغه بیان کرد: مراکز بیمارستانی و درمانی این شهرستان هم‌اکنون در حال ارائه خدمات درمانی مختلفی به شهرهای جنوب آذربایجان‌شرقی بوده و از این نظر یکی از قطب‌های درمانی منطقه است.

وی اضافه کرد: بیمارستان سینای مراغه به عنوان مرکز درمانی ویژه حوادث و تروما خدمات ارایه می‌دهد اما هم‌اکنون فاقد دستگاه «سی تی اسکن» است و از این رو این دستگاه تصویربرداری به زودی تامین خواهد شد.

جان‌بابائی ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان نیز به عنوان مرکز درمان و بستری کرونایی علاوه بر خدمات‌رسانی به این بیماران، با راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی یکی از مراکز قلب و عروق منطقه است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی بخش جراحی قلب در این بیمارستان در کنار بخش ۲۴ ساعته آنژیوگرافی، شاهد خدمات‌رسانی مناسبی به بیماران منطقه در زمینه قلب و عروق خواهیم بود.

وی با اشاره به مرکز جامع سرطانی در حال احداث مراغه از سوی خیران، افزود: این مرکز درمانی توسط یکی از خیران نیک‌اندیش با ظرفیت ۶۴ تخت در حال احداث بوده و از بخش‌های رادیوتراپی و شیمی درمانی برخوردار خواهد بود لیکن با تامین برخی امکانات درمانی، زمینه برای تکمیل و بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه