ارسال به دیگران پرینت

سلطانی‌فر: امیدوارم در رشته‌های جدید مدال المپیک کسب کنیم

وزیر ورزش و جوانان ایران گفت: تا کنون فقط چهار رشته برای ایران در المپیک مدال گرفته‌اند، امیدوارم این دوره در رشته‌های جدید هم کسب مدال کنیم.

مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم رونمایی از شعر و سرود کاروان المپیک ایران گفت: المپیک مهم‌ترین آوردگاه ورزشی جهان است و زبده‌ترین ورزشکاران هر ۴ سال دور هم جمع می‌شوند. در مورد رویدادهایی مانند مسابقات جهانی و آسیایی، مسیر ورود ورزشکاران راحت است، اما المپیک تفاوت بزرگی دارد چون آوردگاه ورزشکاران نخبه است و از دو سه سال قبل رقابت‌های گزینشی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در هر فدراسیون جهانی تعداد زیادی عضو ‌وجود دارد که از این همه رشته تعداد محدودی صاحب سهمیه می‌شوند و ایران برای المپیک توکیو موفق به کسب سهمیه شده‌اند. خوشبختانه برای المپیک توکیو بیشترین سهمیه را در تاریخ ورزش ایران گرفته‌ایم، تا به امروز ۶۶ سهمیه گرفته‌ایم که نکته جالب آن این است که ۱۰ سهمیه به نام بانوان است.

وزیر ورزش ادامه داد: در طول ۱۶ دوره حضور ورزش ایران در المپیک، مجموعه کاروان‌های اعزامی موفق به کسب ۱۹ مدال طلا شده‌اند که فقط چهار مدال طلا آن برای هشت دوره حضور المپیکی پیش از انقلاب بوده است.

او گفت: تا کنون مدال‌های ایران در المپیک توسط چهار رشته کسب شده‌اند و من امیدوارم ‌ در توکیو با رشته‌های جدید مانند والیبال، شمشیربازی و کاراته مدال بگیریم. به سایر رشته‌ها مانند تیراندازی هم امید داریم. با وجود تاخیر یک ساله المپیک تمام امکانات مهیا شد تا با بهترین آمادگی در المپیک توکیو شرکت کنیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه