ارسال به دیگران پرینت

دو زن در کابینه‌ام حضور خواهند داشت| خانه داری باید شغل محسوب شود

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت همه بانوان در صحنه اداره کشور استفاده کنیم، گفت: در هیئت دولت حداقل دو نفر از بانوان را به عنوان عضو کابینه منصوب می‌کنم.

دو زن در کابینه‌ام حضور خواهند داشت| خانه داری باید شغل محسوب شود

 محسن رضایی، عصر امروز (سه شنبه) در دیدار با جمعی از زنان و دختران حاضر در ستاد مرکزی بانوان خود، با تقدیر از تلاش‌های آنان در جهت بالا بردن مشارکت هموطنان و حمایت از برنامه‌های دولت «اقدام و تحول»، گفت: من، محسن رضایی، سرباز وطن، آمده ام تا به یاری خدا، حقوق همه شهروندان ایرانی، بویژه بانوان عزیز، سربلند و زحمتکش را به آنها برگردانم.

وی با اشاره به اینکه ایران ما بدون مشارکت بانوان، ایران نمی‌شود و بانوان ما باید به حقوق حَقه خودشان در سرزمین ایران اسلامی برسند، افزود: این آرزوی من است و باید عملکرد ایثارگرانه مادران و بانوان ایرانی که خانه داری می‌کنند را یک شغل مقدس بدانیم و حقوق بدهیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که من در مسیر احقاق حق شما کوتاه نمی آیم، چرا که بانوان، آینده ایران را می‌سازند. مساله خانواده و جمعیت و تربیت فرزندان، نیازمند نقش آفرینی آگاهانه و مسئولانه بانوان است. مساله بهداشت و سلامت خانواده‌ها و ایجاد محیط سالم، وابسته به عملکرد بانوان است. نباید بانوان مورد بی توجهی مدیرانی قرار بگیرد که جز با شعار دادن و حرف زدن و وعده دادن کاری انجام نمی‌دهند و از حقوق بانوان گرامی غفلت می‌کنند.

رضایی با طرح این پرسش که مگر ما در کنار پیامبر خدا (ص)، حضرت خدیجه (س) را نمی‌بینیم؟،اظهار داشت: مگر در کنار امیرالمومنین (ع)، حضرت فاطمه (س) را نمی‌بینیم؟ مگر در قیام امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) را نمی‌بینیم؟ در کجای تاریخ و در کدام تحول بشری، بانوان حضور نداشته اند؟ ما باید در جمهوری اسلامی، بیش از سایر نظام‌های سیاسی به این پنجاه درصد جمعیت کشور توجه کنیم.

وی گفت: وقتی گفتم که می‌خواهیم خانه داری را شغل حساب کنیم، سروصدای یک عده بلند شده که آقای رضایی چرا می‌خواهید این کار را انجام دهید و پولش را از کجا می‌آورید؟ مگر می‌شود این کار را کرد؟ ما سالانه ۱۳۷ میلیارد دلار، بیش از ششصد هزار میلیارد تومان پول کشور به دست کسانی می‌رسد که حقی برای این اموال ندارند. بخشی از آن را صرفه جویی کنیم، می‌شود یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و حقوق خانم‌های خانه دار که بیش از این مبلغ را به آنها حقوق خواهیم داد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: شما یک خانواده چهار نفره را در نظر بگیرید که چهار تا ۴۵۰ هزار تومان به عبارتی یک میلیون و هشتصد هزار تومان یارانه خواهند گرفت. با این مبلغ، باری از روی زندگی و دوش این خانواده‌ها برداشته می‌شود. اگر به خانم‌ها حقوق خانه داری بدهیم که برای تربیت بچه‌ها وقت بگذارند و سلامت و بهداشت را در درون خانواده بهتر از پیش رعایت کنند و وقتی مسأله‌ای مثل کرونا می‌آید، همه دستپاچه نشوند و از درون خانواده‌ها مساله سلامت را آغاز کنیم، این کار باعث سلامت جمعیت ایران و تربیت بهتر نسل آینده شود و در برابر پولی که می‌دهیم، نوعی سرمایه گذاری برای آموزش و بهداشت به شمار می‌رود.

رضایی افزود: مشقتی که مادران می کشند و بی مهری‌هایی که نسبت به آنها صورت می‌گیرد و ناراحتی‌های درون خانه، کم نیست. ای کسانی که از حقوق بانوان ناراحت می‌شوید، شما اگر دزدی نکرده باشید، نباید از تأمین این پول برای خانم‌های خانه دار بترسید. ما پول مردم را به خودشان برمی گردانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت همه بانوان در صحنه اداره کشور استفاده کنیم، گفت: اولاً در هیئت دولت حداقل دو نفر از بانوان را به عنوان عضو کابینه منصوب می‌کنم تا منزلت بانوان را رعایت کرده باشیم. بانوان می‌توانند تاجر باشند، می‌توانند شرکت و مؤسسه ایجاد کنند، می‌توانند اقتصاددان باشند. حضرت خدیجه (س) زن ثروتمند مکه بودند و پول حضرت خدیجه کمک کرد تا پیامبر خدا (ص) دینش را گسترش بدهد. پس بانوان ایرانی می‌توانند در تولید ثروت نقش داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ساده‌ترین شیوه مشارکت بانوان در آبادانی ایران، مشارکت و سرمایه گذاری در بانک طلا است. طلایی که بانوان در بانک طلا نگه می‌دارند، علاوه بر حفظ ارزش، به آن سود بر حسب طلا تعلق می‌گیرد و این بانک پشتوانه پول ملی و باعث تقویت پول ملی می‌شود. با بانک طلا، دارایی بانوان ایرانی از حالت غیرمولد بودن خارج می‌شود، ضمن اینکه هر سال یک سود قابل توجه به طلای شما تعلق می‌گیرد. این کار، ساده و شدنی است و منفعت خوبی را نصیب بانوان می‌کند.

رضایی گفت: ما به تمام بانوانی که بخواهند در داخل خانه، کسب و کار خانگی به راه بیندازند، خدمات و تسهیلات می‌دهیم. این کار در برخی کشورهای آسیایی تجربه شده و به رونق تولید ملی کمک کرده است. کار کردن این بانوان در کنار کودکان خود، در کشورهایی مثل تایوان، باعث تولید ثروت در نسل‌های جوان آنجا شده است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت پنجاه درصد جامعه که بانوان هستند، می‌تواند اقتصاد کشور را جهش بدهد. الان حال و وضع مردم ما و حال کشور ما، خوب نیست. اگر ایران زبان می‌گشود، به ما می‌گفت که من حال و وضع خوبی ندارم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ببینید که ترکیه از من جلو زده است، افزود: ببینید محیط زیست من و آب‌های زیرزمینی من، خراب و کم شده است. ایران به ما می‌گفت که آسمان من را به ترکیه داده اند و هواپیماها در آسمان ترکیه و قطر و امارات پرواز می‌کنند. ایران به ما می‌گفت که رونق بنادر من را به دوبی و فجیره برده اند.

رضایی اظهار داشت: این جنگ زرگری که در ایران ایجاد شده و یک عده روبروی هم قرار می‌گیرند، فقط اذهان مردم را منحرف می‌کند و بعد از چند سال مردم دولت‌های مختلف را روی کار می‌آورند و می‌بینند که پیشرفتی حاصل نمی‌شود. باید به این وضع پایان بدهیم.

وی گفت: من آمده ام که به عنوان سرباز وطن، با کمک شما به این وضعیت پایان بدهیم و ان شا الله با کمک شما یک دولت قوی، کارآمد، مسئولیت پذیر و پاسخگو بوجود می‌آوریم که شما بانوان پرچم داران و پیشگامان این دولت خواهید بود.

 

 

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه