ارسال به دیگران پرینت

خواص بی نظیر اسفناج در سلامتی بدن

برگ اسفناج حاوی درصد بالایی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که خطر بیماری‌ها و ویروس‌ها را کاهش می‌دهد.

خواص بی نظیر اسفناج در سلامتی بدن

اسفناج حاوی یک آنتی اکسیدان معروف به آلفا لیپوئیک اسید است که نشان داده شده، سطح گلوکز را کاهش می‌دهد، حساسیت انسولین را افزایش می‌دهد و از تغییرات ناشی از استرس اکسیداتیو در افراد دیابتی جلوگیری می‌کند.

فواید سلامتی خوردن اسفناج

۱) پیشگیری از سرطان

اسفناج و سایر سبزیجات سبز حاوی بسیاری از مواد و خواص مهم هستند که خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

۲) پیشگیری از آسم

اسفناج حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن و برخی عناصر و ویتامین‌های دیگر است که باعث سلامت بدن و سیستم تنفسی می‌شود و خطر آسم را کاهش می‌دهد.

۳) کاهش فشار خون

از آنجا که اسفناج پتاسیم زیادی دارد، پزشکان و متخصصان تغذیه، آن را برای افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه می‌کنند، زیرا پتاسیم می‌تواند به کاهش اثرات سدیم در بدن که باعث فشار خون است، کمک کند.

۴) تقویت استخوان‌ها

کاهش مصرف ویتامین K با افزایش خطر شکستگی استخوان در ارتباط است. مصرف کافی ویتامین K برای سلامتی مهم است، زیرا به عنوان تعدیل کننده پروتئین‌های ماتریکس استخوان عمل می‌کند، جذب کلسیم را بهبود می‌بخشد و می‌تواند مقدار کلسیمی را که از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود، کاهش دهد.

۵) افزایش سلامت دستگاه گوارش

اسفناج سرشار از فیبر و آب است، هر دو به جلوگیری از یبوست کمک کرده و سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌کنند.

۶) تقویت سلامت پوست و مو

اسفناج حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که با تعدیل تولید روغن در منافذ پوست و فولیکول‌های مو برای ایجاد رطوبت در پوست و مو کار می‌کند. این روغن است که می‌تواند باعث ایجاد آکنه شود. ویتامین A همچنین برای رشد کلیه بافت‌های بدن از جمله پوست و مو لازم است.

اسفناج و سایر سبزیجات برگ‌دار نیز حاوی درصد بالایی از ویتامین "C" هستند که ساختار پوست و مو و سلامت آن‌ها را تقویت می‌کند، زیرا خطر ابتلا به عفونت‌های پوست و شوره سر را کاهش می‌دهد.

۷) محافظت از مغز و تقویت حافظه

یک مطالعه پزشکی اخیر نشان داد که خوردن اسفناج یک بار در روز از مغز در برابر بیماری‌های روحی محافظت می‌کند و ذهن را برای سال‌ها جوان نگه می‌دارد.

طبق این مطالعه خوردن یک وعده روزانه اسفناج به ویژه به افزایش ظرفیت مغز در انسان در مراحل بعدی زندگی کمک می‌کند که به معنای محافظت در برابر بیماری‌های روانی مانند زوال عقل و آلزایمر است که بر انسان در سنین پیری تأثیر می‌گذارد.

این مطالعه نشان داد که مهارت‌های تفکر و حافظه در افرادی که به طور منظم اسفناج می‌خورند به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و این امر همچنین آن‌ها را در برابر بیماری روانی محافظت می‌کند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه