ارسال به دیگران پرینت

خراسان رضوی سرزمین کارآفرینی و نوآوری‌ها است

خراسان رضوی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه «کارآفرینان جهت دهنده به اقتصاد و ایجاد کننده شغل‌ها، فرصت‌های جدید و ثروت‌آفرینان یک جامعه هستند»، گفت: خراسان رضوی سرزمین نوآوری و کارآفرینی‌ها است و بسیاری از صنایع بزرگ ملی را در خود جای داده است.

خراسان رضوی سرزمین کارآفرینی و نوآوری‌ها است

حجت‌الله میرزایی امروز ۱۹ خردادماه در مراسم سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر خراسان‌رضوی اظهار کرد : اقتصاد کشور در سال ۹۸ و ۹۹ سخت‌ترین دوره را در قرن تجربه کرد. تحریم‌های بی‌سابقه و بحران جهانی کرونا، اقتصاد ایران را به شدت تحت فشار قرار داده است. نزدیک‌ترین همسایگان و شرکای تجاری کشور، پس از محدودیت‌هایی که تحریم‌ها بر ایران وارد نمود، ارز حاصل از صادرات برق را به ما برنگرداند و ما در حال چانه‌زنی برای برگشت ارز حاصل از صادرات هستیم. 

وی افزود: راه‌حل مشکلات موجود در اقتصاد کشور، گفت‌و گوی جهانی و دستیابی به توافق با برجام است. کشور باید مسیری را که منجر به عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی می‌شود را طی کند و تسهیلات لازم در این زمینه را فراهم کند وگرنه هیج توافقی با هیچ کشوری اجرایی نخواهد شد. 

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توجه دولت به بنگاه‌های اقتصادی بیان کرد: در سال ۹۹ با وجود تمام محدودیت‌ها و موانع، دولت رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی اختصاص داد. متاسفانه دلیل عدم پیشرفت چشمگیر بنگاه‌های اقتصادی، فشار بسیار زیاد بر کشور و عدم‌ حمایت‌های مالی و سیاستی بوده است. 

میرزایی اضافه کرد: کارآفرینان جهت دهنده به اقتصاد و ایجاد کننده شغل‌ها، فرصت‌های جدید و ثروت‌آفرینان یک جامعه هستند و درست است که برای افزایش ثروت خودشان تلاش می‌کنند اما این حرکت در انتها باعث می‌شود که اقتصاد در کشور و جامعه پربارتر و قدرتمندتر باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مشهد رتبه اول در هوشمندسازی شهری را دارد، تصریح کرد: خراسان رضوی سرزمین کارآفرینی و نوآوری‌ها است و بسیاری از صنایع بزرگ ملی را در خود اسکان داده است. مشهد رتبه اول در هوشمندسازی شهری را به خود اختصاص داده و در تولید اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها پس از تهران رتبه دوم را در سطح کشور دارا است. 

در ادامه این مراسم، مرتضی اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جمع کارآفرینان برتر اظهار کرد: کارآفرینی یک رویکرد استراتژیک، مزیت‌آفرین و عامل چابکی در نظام اقتصادی کشور و استان است. ما در سال ۱۴۰۰ از عنصر کارآفرینی برای تقویت نظام برنامه‌ریزی اقتصادی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: در بخش‌های مختلف مقررات و تامین مالی برنامه های خوبی برای سال ۱۴۰۰ تدوین شده است. ستاد راهبردی پشتیبانی از تولید و مانع زدایی به دستور جناب استاندار با مشارکت بخش خصوصی و عضویت دستگاه‌های قضایی و قوه مقننه در استان تشکیل شده است. همچنین بانک‌ها را مکلف به ارائه پروانه و هدایت و اجرای تسهیلات جهت گسترش تولید نموده‌ایم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه