ارسال به دیگران پرینت

ممنوعیت استفاده از اموال و امکانات شهرداری ها و شوراها برای حمایت از نامزدان در انتخابات

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور تاکیدکرد: مطابق قانون، هر گونه استفاده از اموال و امکانات شهرداری ها و دهیاریها و شوراها در راستای حمایت از نامزدان، گروه ها، احزاب در انتخابات پیش رو ممنوع و تخلف است و ضرورت دارد دفاتر امور شهری و روستایی استانداری ها با همکاری تمامی مراجع و واحدهای نظارتی و استفاده از کلیه ظرفیتها، اقدامات پیشگیرانه پیرامون اینگونه فعالیت ها را به عمل آورند. همچنین ضرورت دارد بسترسازی های لازم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه در اولویت برنامه شهرداریها و دهیاریها قرار گیرد.

ممنوعیت استفاده از اموال و امکانات شهرداری ها و شوراها برای حمایت از نامزدان در انتخابات

 مهدی جمالی نژاد که در نشست ویدیوکنفرانسی مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها سخن می گفت با بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به اهمیت جلوگیری از هرگونه استفاده از اموال و ظرفیتهای مدیریت شهری و روستایی در انتخابات پیش رو، ضرورت دارد دفاتر امور شهری و روستایی استانداری ها نظارت های لازم بر عملکرد شوراها، شهرداری ها و دهیاریها داشته باشند.

وی در ادامه با توجه به اینکه شورای پنجم در ماه های پایانی فعالیت خود به سر می برد، از مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها خواست  تا نظارت های لازم و قانونی را بر تغییر و تحول ضابطه مند شهرداریها و تدوین دقیق صورت جلسه این موضوع مطابق آیین نامه و بخشنامه های ابلاغی به عمل آورند و در این زمینه با موارد غیر قانونی برخورد نمایند تا  در اداره شهر و شهرداری و خدمت رسانی به مردم خللی وارد نشود.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین تاکید کرد: دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها در فاصله زمانی باقی مانده تا پایان فعالیت شوراهای پنجم می بایستی از آغاز پروژه های عمران شهری جدید توسط مدیریت شهری جلوگیری نمایند و تلاش شود تا گزارش پروژه های انجام شده و میزان پیشرفت فیزیکی آنها و همچنین مسایل مهم به طور دقیقی در اختیار شورا و شهردار آینده قرار گیرد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور بر انجام حسابرسی شهرداری ها هم تاکید نمود و از دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها خواست تا در هماهنگی با این سازمان و شهرداری ها زمینه حسابرسی شهرداری ها را در زمان مقرر فراهم  نمایند.

جمالی نژاد در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویتهای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سال های اخیر تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری هاست گفت: این موضوع را هم در مجلس و هم در دولت پیگیری می کنیم تا از تمامی ظرفیتها و فرصتها بهره لازم را برای شهرداری ها بگیریم و از دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها انتظار می رود توجه مضاعفی به سرعت گرفتن روند اعطای مجوز به کارگیری نیروی قرارداد کار معین در تمامی شهرداری‌ها داشه باشند تا کارکنان شهرداری ها از مجوز ایجاد شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در این زمینه بهره مند شوند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر وقوع بحران کم آبی تصریح کرد: مدیریت شهری باید برای جلوگیری از گسترش کم آبی و مقابله با خشکسالی که از چالش‌های پیش روی مناطق مختلف کشور است، برنامه های کاربردی داشته باشد.

جمالی نژاد با اعلام اینکه در شرایط کنونی، آبیاری فضای سبز شهرها با آب شرب ممنوع است از دفاتر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و حوزه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، معاونتهای هماهنگی امور عمرانی استانداری ها خواست تا در همفکری و همکاری مستمر و منسجم و بهره گیری از ظرفیتهای قانونی موجود و همچنین استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران و پژوهشگران و مراکز علمی و تحقیقاتی و برنامه ریزی های لازم و اولویت بندی امور؛ بطور جدی وارد عرصه رفع مشکلات ناشی از بحران کم آبی شوند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین بر پیگیری اجرایی شدن مصوبات ستادهای ملی از سوی مدیریت شهری با نظارت و حمایت های معاونتهای عمرانی استانداری ها از جمله مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، قانون هوای پاک و ستادملی بازآفرینی شهری  تاکید کرد.

​بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در نشست مدیران کل دفاتر شهری و شوراهای استانداریها که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، تنی چند از معاونان و مدیران کل سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور و حوزه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه های حوزه کاری خود بیان و به پرسشهای مطرح شده پاسخ گفتند و دبیران کارگروه های استانی نیز گزارشی ارایه نمودند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه