ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی بازار مسکن در 1400| دولت آینده، در پی افزایش قدرت خرید مردم باشد

قلی خسروی گفت: بهبود بازار مسکن، مستلزم افزایش قدرت خرید مردم است. لذا اهمیت دارد تا دولت آینده به این حوزه توجه و تعداد‌ متقاضیان را بیش از میزان عرضه کند.

پیش بینی بازار مسکن در 1400| دولت آینده، در پی افزایش قدرت خرید مردم باشد

مصطفی قلی خسروی ، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن بیان اینکه درحال حاضر شاهد هیچ‌گونه بحرانی درحوزه مسکن نیستیم، اظهار کرد: «شرایط حال حاضر مسکن را نمی‌توان بحران نامید چرا که تنها مشکلاتی موجود است و می‌بایست برای بازگشت آرامش، بهبود شرایط و پایداری آن کوشید.»

وی‌ افزود: «اگر‌بخواهیم با توجه به شرایط فعلی، آینده بازار مسکن را پیش‌بینی کنیم، باید بگوییم اعمال مصوباتی همچون مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های لوکس بسیار اثرگذار و بهبودبخش شرایط خواهد بود‌. نکته مهم ماجرا این است که این اثربخشی تنها در صورت اجرای درست و دقیق رخ خواهد داد و چنانچه که مقطعی و اجرای آن برای مدتی کوتاه باشد، بی ثمر و دردی از دردهای بازار مسکن را دوا نخواهد کرد. بنابراین تدوام اجرای قوانین، امری ضروری و التیام بازار مسکن نیز مستلزم این امر خواهد بود.‌»

قلی خسروی تصریح کرد: «گمانه‌ زنی‌های مبنی بر افزایش قیمت مسکن در آینده‌ای نزدیک، نادرست است. اگر در حال حاضر خرید ملک و املاک برای برخی از مردم دشوار است، تنها به دلیل کاهش قدرت خرید می‌باشد. درشرایط حال حاضر، اگر قیمت یک عمارت آنچنانی نیز بسیار پایین باشد، باز متقاضی خرید برایش وجود نخواهد داشت. در این راستا می‌توان عنوان کرد که رکود فعلی بازار به دلیل افزایش قیمت نیست و تنها به کاهش قدرت خرید مردم بازمی‌گردد.»

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور همچنین خاطرنشان کرد: «بهبود بازار مسکن، مستلزم افزایش قدرت خرید مردم است. لذا اهمیت دارد تا دولت آینده به این حوزه توجه و تعداد متقاضیان را بیش از میزان عرضه کند.‌ لازم به ذکر است تا بگوییم ۱۸۴ شغل کلیدی وابسته به مسکن وجود دارد که اگر این شغل ها توسط دولت آینده فعال و در وضعیت مناسبی قرار گیرد، قدرت خرید مردم نیز افزایش خواهد یافت.»

وی در پایان متذکر شد: «به طورحتم افزایش قدرت خرید مردم موجب پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه خواهد شد. نابه سامانی‌های حال حاضر تنها به دلیل افزایش عرضه و کاهش نرخ تقاضاست.»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه