ارسال به دیگران پرینت

معاون جوزف بورل: نشست وین در روزهای آتی ادامه می‌یابد

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز وین) پس از اتمام گفتگوهای جاری از ادامه رایزنی ها در روزهای آتی خبر داد.

معاون جوزف بورل: نشست وین در روزهای آتی ادامه می‌یابد

 «انریکه مورا» (Enrique Mora) معاون «جوزف بورل» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین) پس از اتمام گفتگوهای جاری در پیامی توییتری نوشت: کمیسیون مشترک برجام در هفته سوم نیز به پایان رسید.

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: پیشرفت‌های متوسطی حاصل شد، اما جزئیات بیشتر با پیچیدگی‌های بیشتر همراه است. هفته آینده (به وقت محلی) دوباره برای ادامه مذاکرات گردهم خواهیم آمد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین ساعاتی پیش  در پیامی توییتری اعلام کرد: مذاکرات وین درباره بازگشت به برجام در چه مرحله ای قرار دارد؟ هنوز زود است بخواهیم هیجان زده بشویم؛ اما دلایلی برای خوش بینی مضاعف همراه با احتیاط وجود دارد. ضرب الاجلی در این باره وجود ندارد؛ اما هدف شرکت‌کنندگان تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات ظرف مدت حدود ۳ هفته است. اینکه ایا این موضوع واقع گرایانه است، خواهیم دید.

نشست امروز وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، برگزار شد.

هیاتی از آمریکا به ریاست «رابرت مالی» نیز در وین حاضر شده است.

ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا شرکت کنندگان قرار بود به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر عهده داشت.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند.

این نشست‌ها در هفته‌های پیش نیز به انجام رسید. یکی از محورهای اصلی این گفتگوها لغ

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه