ارسال به دیگران پرینت

واشنگتن نخستین قدم برای بازگشت به برجام را بردارد

«کریس مورفی»، سناتور دمکرات آمریکایی ضمن استقبال از آغاز روند گفتگوهای برجامی، گفت بهتر است آمریکا قدم اول را برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران بردارد.

واشنگتن نخستین قدم برای بازگشت به برجام را بردارد

 سناتور «کریس مورفی»، عضو دمکرات و نماینده ایالت کانکتیکت آمریکا در پیامی توئیتری، از آغاز روند مذاکرات با ایران استقبال کرده و خواستار برداشته شدن نخستین قدم در بازگشت به برجام از سوی واشنگتن شد.

بر اساس این گزارش، مورفی در پیام توئیتری خود نوشت: از آنجاکه آمریکا نخستین طرفی بود که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، از نظر اخلاقی این ما هستیم که باید به عنوان طرف اول به توافق بازگردیم.

وی همچنین در پیام خود افزود: این (اقدام) همچنین راهبردی است. چراکه اگر ایران به صورت متقابل عمل نکند، آنگاه ما در موضع برتری برای متحد کردن ۱+۵ برای پیشبرد تحریم‌ها رو به جلو قرار خواهیم داشت.

لازم به ذکر است، «انریکه مورا» معاون «جوزف بورل» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین) پس از اتمام گفتگوهای جاری در پیامی توییتری نوشت که بررسی نتیجه مذاکرات فشرده‌ای که طی روزهای گذشته در جریان بود، نشان می‌دهد که پیشرفت حاصل شده است.

وی سپس از دو هدف اصلی مذاکرات یعنی بازگرداندن آمریکا به برجام و اجرای کامل این توافق سخن گفت.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه