ارسال به دیگران پرینت

دیپلمات‌های ارشد چهارشنبه برای ادامه مذاکرات برجامی دیدار می‌کنند

نماینده چین در سازمان ملل متحد و نماینده این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین امروز اعلام کرد: دیپلمات‌های ارشد چهارشنبه برای ادامه مذاکرات برجامی دیدار می‌کنند.

دیپلمات‌های ارشد چهارشنبه برای ادامه مذاکرات برجامی دیدار می‌کنند

 «وانگ گان» (Wang Qun) نماینده چین در سازمان ملل متحد و نماینده این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین امروز سه شنبه اعلام کرد: امیدواریم همه طرف‌ها پیشرفت‌هایی که در راستای حل و فصل مسئله پیش رویمان به آنها دست یافته‌ایم را حفظ کنند.

نماینده چین در سازمان ملل متحد و نماینده این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین در ادامه اضافه کرد که دیپلمات‌های ارشد روز چهارشنبه برای ادامه مذاکرات مجدداً دیدار خواهند کرد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز مقارن با گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام در شهر وین اعلام کرد: مذاکرات به هیچ وجه آسان نیست؛ اما تا کنون سازنده بودند. به نظر می‌رسد همه در حال تلاش برای حفظ برجام هستند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز پیشتر در پیامی توییتری اعلام کرده بود: دُور جدید گفتگوهای وین با نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام آغاز شد. رایزنی‌ها نشان داد که مشارکت‌کنندگان، هدف یکسانی دارند که عبارت است از احیای کامل توافق هسته‌ای در شکل اصلی آن. تصمیم گرفته شد روند کار تسریع شود.

این دیپمات روسیه دیروز دوشنبه در پیامی توییتری اعلام کرده بود: ممکن است دُور جدید مذاکرات وین طولانی‌تر از نشست‌های سابق باشد. دور آتی نشست کمیسیون مشترک برجام ۲۷ آوریل در وین برگزار می‌شود. طرف‌ها گفتگوها در خصوص احیای توافق هسته‌ای، از جمله در قالب سه کارگروه را ادامه خواهند داد. اینکه دور جدید گفتگوها طولانی‌تر از دُور قبلی باشد، منتفی نیست.

این نشست‌ها در هفته‌های پیش نیز به انجام رسید. یکی از محورهای این گفتگوها لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط ترامپ وضع شد.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران بر عهده داشت و ریاست نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه