ارسال به دیگران پرینت

پیشنهاد عجیب بلومبرگ| بلومبرگ: روسیه را از مذاکرات وین بیرون کنید

پیشنهاد عجیب بلومبرگ در نوع خود جالب است. بلومبرگ گفته است، روسیه را از مذاکرات وین بیرون کنید. بلومبرگ در گزارشی بر ضرورت عدم حضور روس‌ها در نشست‌های وین تاکید کرد.

پیشنهاد عجیب بلومبرگ| بلومبرگ: روسیه را از مذاکرات وین بیرون کنید

روسیه را از گفتگوهای هسته ای ایران بیرون بیندازید. اگر پوتین مخالف روابط قوی‌تر ایران و غرب است، پس روسیه نباید در وین باشد

بنابر گزارش بلومبرگ، مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران جالب‌تر شده است و اگر رئیس‌جمهور جو بایدن می‌خواهد در وین  موفق شوند  باید اصرار داشته باشد که با یک عضو کمتر یعنی بدون روسیه ادامه دهند.

در این مرحله ، چه توجیهی وجود دارد که روسیه یکی از شش کشور مذاکره کننده با ایران باشد؟

استدلال برای ورود روسیه در مذاکرات اولیه بر این فرض بود که روسیه و ایالات متحده منافع مشترکی در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای دارند. علاوه بر این ، دولت اوباما اعتقاد نداشت که می تواند ایران را وادار به توافق هسته ای بدون داشتن جبهه ای متحد کند. اگر قرار بود روسیه و چین تحریم های آمریکا را تضعیف کنند ، ایران هرگز فشار اقتصادی لازم برای پیوستن به مذاکرات هسته ای را احساس نمی کرد.

اخبار این هفته از وین تحت تاثیر مصاحبه ضبط شده‌ای با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران است  ،  که ابتدا به کانال اخبار فارسی ایران اینترنشنال و سپس نیویورک تایمز درز کرد؛ این مصاحبه اذعان می‌کند که ایران در مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ۲۰۱۵  توسط نیروهای امنیتی کشورش اغلب مورد تضعیف قرار گرفته است. 

جالب‌ترین لحظه این صدای ضبط شده مخالفت روسیه با توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است. ظریف می‌گوید که روسیه "تمام همت خود را" در برابر این معامله گذاشت زیرا ، "عادی سازی روابط ایران با غرب به نفع مسکو نبود". این یک اعتراف فوق العاده است با توجه به اینکه روسیه یکی از شش کشوری بود که درمورد توافق با ایران مذاکره کرد.

ظریف برای نشان دادن مخالفت روسیه با توافق هسته‌ای به سفر ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی به مسکو اندکی پس از اتمام مذاکرات اشاره می‌کند. ظریف می گوید سفر سلیمانی به منظور "تخریب دستاورد ما" ، به معنای توافق هسته ای بوده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه