ارسال به دیگران پرینت

سنتکام: آمریکا نفوذ نظامی در افغانستان را حفظ می کند

فرمانده واحد تروریستی سنتکام مدعی است ارتش افغانستان بدون حمایت آمریکا دچار فروپاشی می‌شود و به همین دلیل واشنگتن نفوذ نظامی و توانایی انجام حملات هوایی را در این کشور حفظ خواهد کرد.

سنتکام: آمریکا نفوذ نظامی در افغانستان را حفظ می کند

«فرانک مک کنزی» فرمانده واحد تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا) مدعی است که ارتش افغانستان بدون حمایت آمریکا دچار فروپاشی خواهد شد.

وی که در جمع اعضای سنای آمریکا سخن می گفت در ادامه این ادعا افزود: برای محافظت از نیروهای ناتو حین خروج از افغانستان، موقتاً نظامیان دیگری به این کشور اعزام خواهند شد.

به ادعای این ژنرال آمریکایی، این رویه‌ای عادی است و خروج از افغانستان با موفقیت انجام خواهد گرفت.

او در مورد تعداد سربازانی که باید به افغانستان اعزام شوند توضیح بیشتری نداد اما از وضعیت امنیتی آینده افغانستان ابراز نگرانی کرد. مک کنزی نسبت به توانایی دولت افغانستان در محافظت از سفارت آمریکا در کابل نیز ابراز تردید کرد.

مک‌کنزی با اشاره به اینکه بعد از این، انجام عملیات هوایی در افغانستان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ساده نخواهد بود، افزود: با این حال، آمریکا قصد دارد نفوذ نظامی و توانایی انجام حملات هوایی در افغانستان را پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور حفظ کند. راهبرد آمریکا در کوتاه مدت آوردن منابع اضافی برای پشتیبانی از خروج ایمن نیروهای نظامی از افغانستان خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنها یک هفته تا آغاز عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان زمان باقی است. مک‌کنزی همچنین تاکید کرد که برنامه‌ریزان نظامی در حال جستجوی راه‌هایی برای ادامه کار در افغانستان هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که همه نظامیان این کشور تا ۱۱ سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج خواهند شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه